Lewis Hamilton első Ferrari-szezonja a Forma–1 2025-ös idényében mindenki figyelmét magára vonta. A hétszeres világbajnok brit pilóta a Mercedesnél eltöltött sikeres évek után váltott istállót, hogy új fejezetet nyisson karrierjében a Scuderia Ferrarinál. Az olasz csapat szurkolói óriási várakozásokkal tekintettek az érkezésére, de a szezon első fele korántsem sikerült zökkenőmentesre Hamilton számára.
Az évad kezdetén Ferrari nagy reményeket fűzött az SF25-ös konstrukcióhoz. A teszteredmények és a korai futamok alapján úgy tűnt, hogy az olasz csapat végre ismét a világbajnoki címért harcolhat. Hamiltonnál azonban a teljesítménybeli hullámzások, szerencsétlen stratégiai döntések és több technikai hiba is felütötte a fejét, így a brit klasszis egyelőre elmarad az elvárt sikerektől. Legjobb eredménye mindössze egy második hely volt Melbourne-ben, de ezt követően több alkalommal is a gyengébb pontszerző helyeken, vagy a mezőny végén fejezte be a versenyeket.
Hamilton az idény első felét fájdalmasnak nevezte és elmondta, hogy a folyamatos médiafigyelem, az állandó kritikák, valamint a közösségi média támadások rendkívül megterhelőek voltak számára. A brit versenyző viccesen azt is hozzátette, hogy a szezon végeztével szívesen "kidobná a telefonját a kukába", hogy néhány hétig távol tartsa magát a digitális világtól.
Mindezek ellenére Hamilton a csapatmunka és az együttműködés erejét hangsúlyozta. Nyilatkozataiban kitért rá, hogy a Ferrarinál eltöltött hónapok alatt rengeteget tanult a csapat tagjaitól, mérnökeitől és a szerelők mentalitásából is sok lendületet merített. Emellett úgy érzi, hogy a nehézségek ellenére hamar kialakult egy szoros kötődés közte és az olasz istálló között – a maranellóiak profi hozzáállása rengeteg új inspirációt ad számára.
A maranellói csapat számára egyébként sem volt idén egyszerű a helyzet: Charles Leclerc, Hamilton csapattársa sem tudott állandó győzelmi esélyekkel versenyezni, hiszen a Red Bull továbbra is meghatározó erő maradt, míg a McLaren és a Mercedes is váratlanul nagyot lépett előre a fejlesztési versenyben. Sokszor a gumikopás, néha a lassú kerékcserék, máskor egy-egy apró stratégiai hiba miatt csúszott le a Ferrari a dobogóról.
Hamilton mindeközben kitartóan hangsúlyozza: hosszú távú projektre szerződött, és tisztában van vele, hogy a győzelemig vezető út nem lesz egyszerű – különösen egy tradicionális csapatnál, amelyet óriási nyomás övez. A világbajnok reménye szerint a csapat gyorsan tanul a hibákból, a 2025-ös szezon második felére stabil teljesítménnyel és akár futamgyőzelmekkel is megörvendeztetheti a Ferrari-rajongókat.
A brit pilóta elmondása szerint szezon közepén, a nyári szünetben tudott először igazán pihenni, amikor elvonult a digitális világból és kizárólag a csapatával töltötte az idejét. Kitért arra is, hogy a közösségi média világában folyamatosan ki van téve a kritikáknak, és ezek feldolgozása minden sportolónál komoly mentális kihívást jelent. Hamilton továbbra is pozitívan tekint a jövőre és azzal zárta gondolatait, hogy "a legjobb még csak most következik" a Ferrari színeiben.
Egy biztos: a 2025-ös idény második fele hatalmas kérdőjeleket, de legalább ennyi izgalmat is tartogat Hamilton és a Ferrari számára. A szurkolók minden futamon újabb csodában reménykednek, a brit klasszis pedig mindent megtesz azért, hogy világbajnoki címekhez méltó eredményekkel hálálja meg bizalmukat. Az F1 szerelmesei számára Hamilton ferraris debütálása már most is az évtized egyik legizgalmasabb története!