Az Abu Dhabi Nagydíj mindig is a Formula–1-es szezon egyik legizgalmasabb pillanata, hiszen a Yas Marina Circuit különleges kihívásokat tartogat a csapatok és a versenyzők számára. A 2025-ös szezon fináléja sem kivétel, különösen a gumiválasztások és a Pirelli abroncsstratégiák tekintetében. A gumik megfelelő használata döntő tényező lehet a végső sorrend alakulásában – az idei gumikeverékek pedig ismét nagy hangsúlyt kapnak majd a végső siker szempontjából.
Az olasz Pirelli vállalat, a Formula–1 hivatalos gumibeszállítója bejelentette, hogy a 2025-ös Abu Dhabi Nagydíjra a C3, C4 és C5 keverékeket jelölte ki. Ez a három keverék az ötös skála leglágyabb végéhez tartozik, és az előző évekhez hasonlóan célzottan a Yas Marina forró, sima aszfaltú, közepes tapadású pályájához lettek kiválasztva. A lágyabb gumik gyorsabb köridőket tesznek lehetővé, de stratégiai szempontból is nagyobb kihívásokat tartogatnak, hiszen az abroncsok kopása és túlmelegedése kulcskérdés lehet a verseny során.
Az egyes csapatoknak és versenyzőknek továbbra is kötelező lesz mindhárom típusú keveréket használni az időmérő és a verseny során, így fontos lesz az időzítés és a stratégiai érzék. Mindegyik pilóta 13 szett Slick abroncsot kap: 2 szett C3-as kemény, 3 szett C4-es közepes és 8 szett C5-ös lágy gumik állnak rendelkezésükre. Ezenkívül 4 szett intermediate és 3 szett esőgumit is biztosítanak, bár Abu Dhabiban az eső szinte kizárt, így ezek inkább biztonsági tartalékok.
A Yas Marina Circuit 5,281 km-es vonalvezetése kanyargós szekciókat és két hosszabb egyenest tartalmaz, ahol a tapadás és a fékezési zónák gumiigénye különleges kihívást jelent. Az abroncsokra nagy terhelés vár az 1-es és az 5-ös kanyar utáni féktávokon, valamint a hátsó egyenesek kigyorsításainál. A C5-ös lágy keverékek gyors, de rövidéletűek lehetnek, ezért várhatóan főként a kvalifikáción, vagy a verseny végének hajrájában alkalmazzák majd őket. A C3 és C4 keverékek hosszabb etapokra kínálnak biztonságosabb megoldást, de a tempójuk némiképp elmarad a C5-től.
Az abroncs-stratégia egyik sarokköve lehet, hogy miként menedzselik az istállók a gumihőmérsékletet az esti fényárban: a pálya hőmérséklete gyorsan csökken a lemenő napban, ez pedig a tapadást radikálisan befolyásolhatja. A pilóták számára különösen fontos lesz, hogy megfelelően fel tudják melegíteni az abroncsaikat a döntő körök előtt, nehogy lecsússzanak a tapadási ablakból.
Az idei év egyik érdekessége, hogy a Pirelli mérnökei jelentős fejlesztésekkel készültek a 2025-ös szezonra: az új keverékek tartóssága és teljesítménye tovább javult, így a stratégiák rugalmasabbá válhatnak. A C5 abroncs akár meglepően hosszabb rövid etapokat is kibírhat, ez pedig előre nem látott manővereket tehet lehetővé, különösen a szezonzáró futamon, ahol a pontversenyek végső kimenetele a tét.
Összességében a 2025-ös Abu Dhabi Nagydíj gumikeverékei ismét kihívások elé állítják majd a mezőnyt, az istállók pedig a stratégiai éleslátásukat igazán próbára tehetik. Izgalmas csaták, váratlan taktikai húzások és a gumikopás legapróbb részletei dönthetik el, ki állhat fel az év utolsó dobogójára a Yas Marina vakító fényei alatt.