Az Aston Martin Forma-1-es csapata tavalyi kimagasló teljesítménye után 2024-ben óriási várakozásokkal vágott neki az új szezonnak. A brit istálló jelentős fejlesztéseket hajtott végre, technikai és személyi fronton is megerősödve szerettek volna még közelebb kerülni a dobogós helyezésekhez. Fernando Alonso tapasztalata és Lance Stroll töretlen lelkesedése mellett a technikai stáb ambiciózusan vágott bele a fejlesztési versenybe, ám a szezon első felének tanulságai alapján a zöldek számára nem minden alakult ideális forgatókönyv szerint.
A szezonstart bizakodásra adott okot: a csapat stabilan a középmezőny elején harcolt, több kvalifikáción is képesek voltak a top 6-ba jutni. Az AMR24-es autó aerodinamikai csomagja megbízható alapot adott, különösen a lassabb és közepes tempójú kanyarokban. Fernando Alonso néhány kiváló rajthelyet és pontszerző eredményt szállított, bizonyítva, hogy veterán stílusa, valamint az Aston Martin fejlődése továbbra is komoly tényező a mezőnyben. A stratégiai húzások is többször ültek, különösen azokon a futamokon, ahol változékony időjárási körülmények között kellett villámgyors döntéseket hozni.
Ugyanakkor a legnagyobb kihívások a fejlesztési verseny tempójában jelentkeztek az Aston Martinnál. Az elit csapatok, mint a Red Bull, a Ferrari vagy a McLaren olyan ütemben vitték pályára a frissítéseket, amellyel a zöldeknek nehéz volt lépést tartani. Ennek következtében az idény első harmadában tapasztalt előrelépések kissé megtorpantak, sőt, bizonyos helyszíneken érzékelhető volt a lemaradás a riválisokhoz képest. Az AMR24-es futóműve és gumikezelése nem bizonyult annyira rugalmasnak, mint több közvetlen ellenfélé, hosszabb etapokon pedig hátrányba került a csapat, különösen a nagy melegben vagy agresszívebb pályákon.

A csapat legfényesebb pillanatait továbbra is Fernando Alonso hozta. A kétszeres világbajnok rutinos versenyzőként képes volt kihozni a maximumot az autóból, különösen azokban a futamokban, ahol a tapasztalat és a stratégiai érzék döntött. A monacói nagydíjon ismét szemléltette, mekkora értéket képvisel: okos gumitaktikával és higgadt manőverezéssel értékes pontokat mentett meg. Lance Stroll viszont hullámzó formát mutatott, bár néhány futamon ő is hozta a szükséges pontokat, de elmaradt az Alonso által mutatott tempótól és stabilitástól. A kanadai pilótától a csapatvezetés is többet vár, hiszen egy erős második pontszerző nélkül nehéz lesz tartani a tempót a konstruktőri versenyben.
Megemlítendő az Aston Martin visszaesése néhány kulcsfontosságú hétvégén. Imolában, Barcelonában és Edmontonban is az derült ki, hogy az autó nem minden pályatípuson működik optimálisan. A gyors irányváltásoknál és a hosszú egyenesekben tapasztalható tapadás- és tempóhiány megnehezítette a pontszerzést. A fejlesztési osztály viszont gőzerővel dolgozik az új aerodinamikai elemek, illetve a súlycsökkentési megoldások tesztelésén, amik remélhetőleg a szezon második felében látványos előrelépést hoznak majd.
Az Aston Martin számára tehát a szezon második szakaszának kulcsa a folyamatos technikai fejlődés és a versenyzők teljesítményének kiegyensúlyozása lesz. Hatalmas lehetőség, hogy a csapat tanuljon az első félév nehézségeiből, és Alonso vezetésével akár újra harcba szálljon a top ötért. A szurkolók bizalma töretlen, a szakmai stáb pedig tudja, hogy a középmezőny brutális szoros, így minden apró javulás a ponttábla értékes helyeiben mutatkozik meg. Izgalmas második félév elé néz a brit istálló, ahol akár az év legnagyobb meglepetésére is képesek lehetnek, ha minden összeáll.