Az F1-es versenyhétvégék nem csupán a pályán zajló izgalmakról szólnak, hanem arról is, hogyan jelennek meg a versenyzők és a csapatok a paddockban. A 2025-ös Holland Nagydíjon ismét reflektorfénybe került a divat: a pilóták szemmel láthatóan különös hangsúlyt fektettek arra, hogy stílusos és trendi megjelenéssel töltsék ki a garázsok közötti séták minden pillanatát. A közönség figyelme – az autók mellett – a versenyzők öltözékére is vetült, hiszen napjainkban a Formula 1-ben a divat éppen annyira a show része, mint maguk a futamok.
Az idei hollandiai paddock különösen nagy hangsúlyt fektetett a fenntartható, korszerű anyagok használatára a csapatruháknál és a versenyzők egyedi viseleteinél. A környezettudatosság egyre jelentősebb a motorsportban, ez már nem csak a hajtásláncokat, hanem a mindennapi öltözködést is áthatja. Számos csapat együttműködik fenntartható divatmárkákkal, így a paddockban egyre több újrahasznosított anyagból készült ruhadarab jelent meg. A Red Bull Racing például egy teljesen új, vegán bőr sneaker kollekciót mutatott be, amelyben Max Verstappen is megjelent a rajtrácson – ezzel is demonstrálva a fenntartható divat szerepét a sportban.
Természetesen a holland színek, narancssárga és a kék is hangsúlyosan visszaköszöntek a ruha-összeállításokban. A hazai kedvenc, Verstappen laza, mégis kifinomult outfittjei hatalmas rajongótáborra találtak, de Charles Leclerc vagy Lando Norris is figyelemfelkeltő, egyedi szetteket vonultatott fel. A Ferrari pilótái az olasz eleganciát és modernitást ötvözték, amikor feltűntek a paddockban: klasszikus szabású zakók, merész színek és technikai textilek tették teljessé megjelenésüket.

Nem hagyhatjuk figyelmen kívül Lewis Hamiltont, aki már évek óta etalonnak számít a paddock divatban. A Mercedes brit sztárja ezúttal egy limitált kiadású, brit tervező által készített dzsekiben és merész mintás nadrágban mutatkozott. Hamilton öltözéke rendszerint meghaladja a sportág hagyományos kereteit: szívesen vállal be extravagáns, haute couture darabokat, amelyeket a hétvégi eseményeken lehet látni testközelből, de a közösségi médiában is nagy közönséget vonzanak.
Miközben a pilóták öltözékei rendszerint személyes stílusukat tükrözik, a csapatok hivatalos egyenruháira is óriási figyelmet fordítanak. A 2025-ös szezonban a McLaren például új partnert szerzett magának a sportruházati piacon, így a narancssárga-fekete színösszeállítást futurisztikus, high-tech anyagokkal tették még látványosabbá. Az Alpine és az Aston Martin szintén bemutatták 2025-ös kollekcióik újdonságait: előbbi a francia eleganciát helyezi előtérbe, míg utóbbi a brit klasszikus stílust vegyíti modern, sportos elemekkel.
A holland paddock egyedi atmoszférájához hozzájárultak a helyi dizájnerek, akik limitált darabszámos F1-es kiegészítőket, sapkákat és pólókat készítettek, amelyek gyorsan elfogytak a rajongói shopokban. Ezek a kollekciók nemcsak a pályán, de az utcákon is megjelennek: a Formula 1-es divat mára összeforrt a globális utcai trendekkel. A 2025-ös Dutch Grand Prix tehát nemcsak autósport-eseményként, hanem trendformáló divateseményként is emlékezetes marad a rajongók számára, hiszen minden nap újabb inspirációval szolgált azoknak, akik a stílust és a sebességet együtt keresik.
Összegzésként elmondhatjuk, hogy a Formula 1-ben már jóval többről van szó, mint a köridőkről vagy a boxutcai stratégiákról: itt a szenvedély, a teljesítmény és az önkifejezés sokféle formában megjelenik. A Holland Nagydíj 2025-ös paddockja pedig tökéletes példája annak, hogy a rajongók éppen annyit kapnak a látványból, mint a motorsportból. És ez teszi igazán különlegessé ezt a sportot – a stílusos F1-paddock most is bizonyította, hogy tud meglepetést okozni a világ számára.