Az autóversenyek világában ritkán nyílik lehetőségünk arra, hogy egy tapasztalt Formula–1-es pilóta, például Valtteri Bottas véleményét halljuk egy gyártó F1-es ambícióiról. Most mégis megtörtént, hiszen a finn pilóta nemrég osztotta meg gondolatait az amerikai Cadillac márka jövőjéről a királykategóriában. Bottas szerint a General Motors hátterével rendelkező gyártó előtt valóban óriási lehetőségek állnak, különösen, ha teljesítik az FIA által előírt feltételeket és 2028-ban saját erőforrást szállítanak a Formula–1-be.
Az F1-es világban már régóta szóbeszéd tárgya, hogy az amerikai autóipari óriás be kíván szállni a sportba, és az Andretti Global csapatával közösen szeretnék megvalósítani ezt az ambiciózus tervet. Még ha a startjogot egyelőre elutasította is az F1 tulajdonosa, Bottas hangsúlyozza, hogy a Cadillac megjelenése hosszú távon rendkívül jót tehet a sorozatnak, hiszen új színt és friss technológiai innovációkat hozhat a paddockba. A Finn pilóta kiemeli, hogy minél változatosabb a csapatok és márkák jelenléte, annál izgalmasabb lesz a küzdelem mind a pályán, mind a fejlesztőmunkában.
Cadillac már önmagában az autósport legendás nevének számít, tekintve, hogy már korábban is komoly sikereket ért el az észak-amerikai versenysorozatokban és a Le Mans-i 24 óráson. A Formula–1 viszont teljesen más szintet képvisel: itt nemcsak a sebesség, de a folyamatos technológiai fejlődés, a globális jelenlét és a csúcsminőségű mérnöki munka is elengedhetetlen. Bottas szerint a GM által biztosított erőforrás, mérnöki háttér és pénzügyi támogatás azt jelentheti, hogy a Cadillac komoly ellenfele lehet a jelenlegi élcsapatoknak, főleg, ha okosan és kitartóan építkeznek.

A sportág rajongói számára különösen izgalmas lehet egy újabb amerikai gyártó csatlakozása, hiszen az Egyesült Államok az utóbbi években elképesztően népszerűvé vált az F1-ben. A Netflix sorozatának, valamint a Miami, Austin és Las Vegas futamoknak is köszönhetően ma már az USA a világbajnokság egyik főpiacává nőtte ki magát. A Cadillac belépése még inkább elősegítheti az amerikai nézők bevonását, miközben új támogatókat, szponzorokat és fiatal tehetségeket hozhat a sportba – nem beszélve a márka rajongótáboráról.
Az is világos, hogy a versenytechnika terén a GM nem most kezdi a tanulást; a világ egyik legnagyobb és legfejlettebb motorgyártó vállalatáról van szó, akik rengeteg tapasztalatot halmoztak fel a különböző versenyágakban. A Formula–1 azonban olyan kihívás, ahol minden tizedmásodpercért vért kell izzadni, így Bottas szerint a sikerhez elengedhetetlen lesz a türelem, a folyamatos tanulás, valamint az, hogy a Mercedeshez, Ferrarihoz vagy Red Bullhoz hasonlóan hosszú távon építkezzenek. Minden jelentős csapat mögött évek – néha évtizedek – fejlesztései állnak, így a Cadillacnek is időre lesz szüksége, hogy igazán ütőképes legyen a mezőnyben.
Bottas kiemelte, mennyire fontos számára, hogy a sorozatban minél több gyártó vegyen részt, ezzel növelve a kompetitivitást, illetve a különböző technikai megoldások tárházát. A legsikeresebb időszakokban mindig legalább négy-öt nagy gyári csapat versenyzett egymás ellen, és éppen ez adta meg az F1 vibráló, megújuló lendületét az elmúlt évtizedekben. A Cadillac – főként, ha 2028-tól saját erőforrást épít – pont ezt a fajta egészséges rivalizálást hozhatja vissza a sportba.
Összességében tehát a Cadillac és a GM nem csupán új csillag lehet a Formula–1 égboltján, hanem igazi technológiai és marketing katalizátor is, amely tovább lendítheti a sport globális növekedését, népszerűségét és presztízsét. Az F1 rajongók már most izgatottan várhatják, vajon a legendás amerikai márka milyen újdonságokat hoz majd a királykategóriába – a “határ a csillagos ég”.