Lewis Hamilton, a Forma-1 hétszeres világbajnoka, kemény hétvégét tudhat maga mögött a 2025-ös Las Vegas-i Nagydíjon, ahol a pálya, az autó beállításai és a körülmények is rendkívül nehézzé tették számára a versenyzést. A brit pilóta szokatlanul szenvedett a Mercedes volánja mögött, amit ő maga is "borzasztónak" nevezett, miközben igyekezett pontokat szerezni csapatának egy óriási presztízsharcban.
A Las Vegas-i pályán tapasztalható alacsony tapadás és az aszfalt hőmérsékletének gyors változása ismét komoly kihívások elé állította a csapatokat. Hamilton mindhárom szabadedzésen és az időmérőn is küszködött az autóval, amely folyamatosan nehezen volt vezethető, különösen a gumik hőmérsékletének fenntartása szempontjából. Ez a hátrány már az időmérő szakaszokon is megmutatkozott, hiszen Hamilton egyáltalán nem tudott harcban lenni az élmezőnyben indulásért.
Az időmérőn elért hátránya után a brit versenyző nehéz helyzetből várta a futam rajtját. Egy sor váratlan esemény sem könnyített a helyzetén, kezdve a forgalommal, a gumihasználat nehézségeivel, valamint több apró ütközést is el kellett kerülnie. Hamilton azonban sportszerűen vállalta a nyilatkozataiban, hogy a hétvége nem a szerencsén múlott, hanem egyszerűen az autó nem volt abban az állapotban, hogy érdemi sikereket érhessen el vele Las Vegasban.
Miközben a csapattársa, George Russell is hasonló problémákkal találkozott, Hamilton kiemelte, hogy a Mercedes jelenlegi aerodinamikai csomagja nem tett jót a hosszú egyenesekből és lassú kanyarokból álló Las Vegas-i pályán. A brit pilóta hozzátette, a csapat mindent megtett, hogy javítsanak az autó beállításain, de a gumihasználat és az autó hátuljának instabilitása megoldhatatlan problémákat okozott. Hamilton a futam után hangsúlyozta: a Mercedes jelenlegi fejlesztési irányaival még sokat kell dolgozniuk, ha az élen akarnak küzdeni a Red Bull-lal és a Ferrari-val a 2025-ös szezon hátralévő részében.
A futam során többször is látszott, mennyire meg kell birkóznia a pilótának az autóval; több alkalommal is jelentős helyezést vesztett a féktávoknál vagy a kigyorsításokon. Hamilton higgadtságát azonban megőrizte, és minden alkalmat megragadott, hogy információkat gyűjtsön a gumiról és a pályáról. A célja egyértelműen az volt, hogy értékes adatokat adjon vissza a mérnököknek a fejlesztési munkához és a következő versenyek sikeresebb szerepléséhez.
Hamilton Las Vegas után hangsúlyozta, hogy minden csapattagnak köszöni a kemény munkát, ugyanakkor szükségesnek látja az irányváltást, hogy ismét versenyképes autót építhessen a Mercedes. Az idei szezon hátralévő futamain a brit négyszeres Las Vegas-i dobogó reményében tekint előre, miközben célja továbbra is egy újabb világbajnoki cím megszerzése a legendás csapat színeiben.
A Forma-1 rajongói számára egyértelmű: Hamilton továbbra is a sport egyik legnagyobb harcosa, aki a legnehezebb körülmények között is kihozza a maximumot, és újabb motivációt jelenthet a Mercedes számára, hogy 2025-ben visszatérjenek a csúcsra.