⭐ FansBRANDS®

🔥 Csak 2-t fizetsz, és a 3-at INGYEN kapod meg!

Vásárolj két terméket, és a harmadikatINGYEN kapod meg– egyszerű, gyors és kihagyhatatlan ajánlat minden igazi Forma–1 rajongónak!

Sokk! Miért bukott el a McLaren az F1-es Szingapúri futamon?

Sokk! Miért bukott el a McLaren az F1-es Szingapúri futamon?

FansBRANDS® csapata |

Az idei Formula–1-es szezon több szenzációs pillanatot tartogatott, ám a McLaren Szingapúrban mutatott 2024-es dominanciájának megismétlésére Abu Dhabi-ban már nem került sor. A csapat lendülete ugyan megvolt, de a Yas Marina pályája, valamint a csapat fejlesztési stratégiája miatt nem tudták megismételni korábbi kiugró sikereiket. Ez a helyzet hűen tükrözi, mennyire komplex kihívás a Forma–1-ben való állandó top formában versenyezni, különösen a McLaren számára, akik újra a mezőny elejéhez akarnak csatlakozni.

Szingapúrban a McLaren tökéletesen használta ki az alacsony tempójú kanyarokat, az autó tapadása és kiemelkedő gumikezelő-képessége révén képesek voltak nyomást helyezni a Ferrarira és a Red Bullra egyaránt. Ezzel szemben Abu Dhabi-ban már a hétvége kezdetén világossá vált, hogy a pálya gyorsabb szektorai és hosszabb egyenesei nem kedveznek az MCL38-asnak. Ezek a különbségek versenyről versenyre más-más dinamikát eredményeznek, amit a mérnököknek és pilótáknak is folyamatosan figyelembe kell venniük.

A technikai részleteket tekintve az autó aerodinamikai felépítése Szingapúrban kiemelkedően jól passzolt a lassú, szűk utcai pályához. Ez lehetővé tette, hogy Lando Norris és Oscar Piastri szinte minden körülmények között a maximumot hozzák ki az autóból. Abu Dhabi-ban azonban nem tudták ugyanezt a szintet elérni: a gumik kezelése, a szélárnyék kihasználása, valamint az egyenesekben elérhető végsebesség terén hátrányba kerültek legfőbb riválisaikkal szemben.

FansBRANDS F1 Szurkolói Áruház

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella elismerte, hogy az idei technikai csomagjuk nem univerzális, és bizonyos pályatípusokon problémáik adódhatnak. "A jelenlegi autónk egyértelműen jobban teljesít magas leszorítóerejű pályákon, míg az olyan helyszíneken, mint Abu Dhabi, esélytelenek vagyunk az élmezőny tempójával tartani, különösen az egyenesekben" – nyilatkozta Stella a futam után.

Az eredmények azt mutatják, hogy az MCL38 fejlesztése során Szingapúr és Monacó típusú pályákra optimalizálták az aerodinamikai csomagjukat, miközben az alacsony leszorítóerejű pályákon, illetve a nagy sebességű egyenesekben egyelőre nem tudták hozni a Mercedeshez vagy a Red Bullhoz mérhető teljesítményt. Ez a helyzet egyértelműen rámutat arra, hogy a további fejlesztési irányokat elsősorban az egyenességi tempó és az energia-visszanyerő rendszerek optimalizálása felé kell tolniuk.

Lando Norris is kiemelte a futam utáni értékelésében; "Abban bíztunk, hogy Abu Dhabi-ban is a dobogóért harcolhatunk, de már a szabadedzéseken látszott, hogy egyszerűen nem elég gyors az autónk az ezzel a pályával járó kihívásokhoz. Tudjuk, hol kell fejlődnünk, és keményen fogunk dolgozni a téli szünetben.”

Az F1 2025-ös szezonjának lezárásával a McLaren egyértelműen bizonyította, hogy újra stabil topcsapattá váltak – sőt, a fejlesztési képességük, valamint versenyzői párosuk révén joggal várható tőlük további előrelépés 2026-ra. Ugyanakkor az említett gyengeségek és a pályafüggő teljesítményingadozások rávilágítanak arra, hogy nem lehet sablonokra alapozni az autófejlesztést a modern Forma–1-ben – a siker egyik kulcsa a rugalmasság és a gyors reagálás a folyamatosan változó kihívásokra.

Összességében a McLaren 2025-ös idénye rengeteg tanulsággal szolgált a brit istálló számára. Szingapúr elképesztő sikere után bebizonyosodott, hogy az MCL38 még nem minden pályán áll készen a győzelemért való harcra, de a konstruktőri tabellán elért eredményeik, a fejlesztési csomag gyors adaptálása, valamint Norris és Piastri konstans teljesítménye alapján a Woking-i gárda előtt álló út minden szurkolónak okot ad a bizakodásra. Várjuk, milyen meglepetéseket tartogat számukra – és a szurkolóknak – a következő szezon!

Hinterlasse einen Kommentar

Bitte beachte, dass Kommentare vor der Veröffentlichung freigegeben werden müssen.