Ferrari leleplezve: Ez az ok áll a 2025-ös kudarc mögött!

Ferrari leleplezve: Ez az ok áll a 2025-ös kudarc mögött!

FansBRANDS® csapata |

A 2025-ös Forma–1-es szezon első felvoneulásaiban számos izgalmas pillanatot láthattunk, azonban a Ferrari csapatának teljesítménye talán minden másnál nagyobb érdeklődésre tartott számot – különösen az ikonikus monzai hétvégén. A vörösök saját közönségük előtt próbálták megmutatni, mire képes az SF-25-ös konstrukció, ám a hétvége végére világossá vált, hogy bizonyos alapvető korlátok továbbra is behatárolják a Scuderia lehetőségeit.

Az idény során több pályán remek teljesítményt nyújtott a Ferrari, főként olyan hétvégéken, ahol a kanyarsebesség és a közepes leszorítóerő volt kulcsfontosságú. Ennek ellenére Monza, amely híresen alacsony leszorítóerejű pálya, újra szembesítette Charles Leclerc-t és Carlos Sainzot is azokkal a gyengeségekkel, amelyeken a télen és tavasszal igyekeztek javítani: az egyenesbeli tempó hiánya, valamint a gumikezelési problémák.

Az SF-25-ös autó aerodinamikai koncepciója ugyan megközelítette a riválisok – főleg a Red Bull és a McLaren – szintjét bizonyos területeken, de a monzai sima, hosszú egyenesein keresztülítve kitűnt a Ferrari motor és kasztni kombinációjának hiányossága. A csapat mérnökei különböző, minimális leszorítóerőt biztosító hátsó szárnyakat teszteltek az edzések alatt, ám a végsebességi adatok továbbra is lemaradtak a legfőbb vetélytársakhoz képest.

FansBRANDS - Ferrari ajándéktárgyak

Különösen feltűnő volt, hogy a Ferrari nemcsak a Red Bulltól, hanem a Mercedesektől és McLarenektől is elmaradt az egyenesek végén mért csúcssebességek tekintetében, miközben a gumik túlmelegedése egyre nagyobb problémát okozott a hosszú etapok során. A pilóták arról számoltak be, hogy a futam előrehaladtával növekvő mértékben tapasztalták a tapadás elvesztését, ami miatt nem tudták kiaknázni a friss gumiszettekben rejlő potenciált sem.

A Ferrari mérnökei a versenyt követően átfogó adatgyűjtést és elemzést végeztek, hogy megértsék, pontosan hol veszít az SF-25 a teljesítményéből. Az első visszajelzések arra utalnak, hogy a kasztni aerodinamikai hatékonyságának további javítása, valamint a hibrid egység energia menedzsmentjének optimalizálása lehet a következő fejlesztési cél. A csapat vezetése rámutatott, hogy bár jelentős fejlődést értek el a tavalyi konstrukcióhoz képest, továbbra is hátrányban vannak az energiamenedzsment és a hajtáslánc hatékonysága terén.

Egyértelművé vált tehát, hogy a Ferrari számára 2025-ben a további előrelépés záloga a kasztni és a motor hatékonyabb összhangja lesz. Miközben a csapat folyamatosan dolgozik a hátsó szárny aerodinamikájának finomhangolásán és az oldaldobozok optimalizálásán, a Ferrari célja, hogy minden pályán versenyképes legyen – különösen az alacsony leszorítóerejű helyszíneken, ahol tavaly és idén egyaránt megmutatkoztak a limitációk.

A konstruktőri bajnoki pontverseny szoros állása azonban arra ösztönzi a Scuderiát, hogy már a szezon közben egyre merészebb fejlesztéseket vigyen pályára. Az autóban rejlő potenciál megvan, de a folyamatos innováció és a működési alapok finomhangolása lehet a kulcs ahhoz, hogy a Vörösök 2025-ben ismét visszatérjenek a dobogók legfelső fokára – akár Monzában is, a hazai szurkolók előtt.

Leave a comment

Please note: comments must be approved before they are published.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!