Az autósport világában 2025 meghatározó év lehet az amerikai Cadillac számára, amely a Formula–1 csúcskategóriájába való belépést tervezi. Az elmúlt hónapokban az Audihoz hasonló ambíciókkal rendelkező General Motors égisze alatt működő Cadillac több jelentős technikai együttműködést kötött, így a sportág következő motor- és műszaki szabályváltoztatásaira készülnek kiemelten előnyös helyzetből.
A Cadillac 2026-ban szeretne teljes jogú gyári csapatként beszállni, ám az indulásig egy évvel korábban, már 2025-ben is komoly terveik vannak, hogy felkészüljenek a kihívásokra. Az egyik legfontosabb lépésük, hogy sikerült megszerezniük a Ferrari egyik, 2025-ös specifikációjú Formula–1-es autóját, hogy házon belül elemezni és tesztelni tudják azt, mielőtt saját konstrukciójuk elkészül.
A Ferrari és Cadillac közötti együttműködés természetesen nem jelent technikai partnerséget vagy mérnöki együttműködést a versenyeken, inkább arról szól, hogy a GM fejlesztőrészlegeinek lehetősége nyílik a sportág egyik legversenyképesebb autójának részletes tanulmányozására. Ezáltal a Cadillac mérnökei első kézből szerezhetnek tapasztalatokat a jelenlegi élmezőnyös F1 gépekről, a hibrid hajtásláncról, a 2025-ös aerodinamikai szabályok maradék időszakáról, és az abroncstechnológiák gyakorlati működéséről.

A Ferrari F1-es autó az egyik legfejlettebb konstrukció, amely nemcsak a hibrid motorral kapcsolatos információkat, hanem a futómű, az aerodinamika és a szoftveres beállítások részleteit is bemutatja. Bár a Ferrari nem adja át az összes csúcstechnológiás titkát, de egy komplett versenygép tesztelése lehetővé teszi, hogy a Cadillac versenymérnökei gyakorlati úton tanuljanak, gyorsabban felzárkózva a tengerentúli konkurensekhez.
Mindez alátámasztja a Cadillac elkötelezettségét és komoly szándékait a Formula–1 hosszú távú jelenlétére. A csapat céljai közé tartozik egy teljesen önálló, General Motors által fejlesztett erőforrás és karosszéria létrehozása, amely megfelel a 2026-ban érkező új motor- és műszaki szabályoknak. Az F1 strukturális átalakulása, így például az üzemanyag-felhasználás csökkentése, valamint a fenntartható technológiák előtérbe kerülése is hozzájárult ahhoz, hogy a Cadillac most lássa megfelelőnek az időzítést a belépésre.
Az FIA és a Formula–1 vezetősége egyre nyitottabb az új gyártók és csapatok felé. Ez különösen fontos tényező volt a Cadillac számára, hiszen egyre világosabbá vált, hogy sportág globális piaca folyamatosan növekszik, és az észak-amerikai versenyzőkkel, amerikai közvetítési jogokkal, valamint a miami, las vegasi és austini Grand Prix-kkel teljesen új korszak kezdődött az F1 életében. A Cadillac célja, hogy a sportágban még nagyobb szerepet vállaljon, növelve a Formula–1 ismertségét az Egyesült Államokban és térnyerését világszerte.
Amennyiben sikerrel járnak, a Cadillac az első amerikai gyári F1-es csapat lehet évtizedek óta, és új lendületet adhatnak a sportnak. Ugyanakkor az F1 többi szereplője is érdeklődve figyeli az amerikai óriás tevékenységét, hiszen a sportágba való nagyszabású belépésük a költségvetési sapka és a műszaki szabályok maximális kihasználásával akár a mezőny egészének átrendeződését is hozhatja a következő években.
2025 tehát a tanulás, tesztelés és fejlesztés éve lesz a Cadillac számára, akik a sportág egyik legnagyobb autógyártó cégének hátterével igyekeznek felvenni a versenyt az európai nagyokkal. Az amerikai rajongók számára mindez új reményeket és izgalmakat jelent, míg a technikai részletek iránt fogékony szurkolók egy izgalmas új fejezet előtt állnak a Formula–1 történetében.