⭐ FansBRANDS®

🔥 Csak 2-t fizetsz, és a 3-at INGYEN kapod meg!

Vásárolj két terméket, és a harmadikatINGYEN kapod meg– egyszerű, gyors és kihagyhatatlan ajánlat minden igazi Forma–1 rajongónak!

Sokkot kapnak a pilóták: Pirelli vált a gumikon Austinban!

Sokkot kapnak a pilóták: Pirelli vált a gumikon Austinban!

FansBRANDS® csapata |

Az idei Forma-1-es szezon egyik forró témája a gumiválasztás: a pilóták, csapatok és rajongók is izgatottan figyelik, hogyan reagálnak a különböző pályákra a Pirelli által biztosított abroncsok. 2025-re a gumibeszállító ismét hangsúlyozza az innovációt és a flexibilitást, különösen két kulcsfontosságú futamon – Austinban és Mexikóvárosban –, ahol idén egyedülálló gumikiosztást láthatunk.

Mindkét pályán már megszokhattuk, hogy a Pirelli középkemény és kemény keverékeket szállít, hiszen a terep profilja és a pályahőmérséklet ezt indokolta. Azonban idén a gyártó egy szinttel puhább, vagyis a C2, C3 és C4 elnevezésű abroncsokat hozza el az Egyesült Államok és Mexikó Nagydíjára. Ennek oka, hogy a 2024-es hétvégi tapasztalatok, valamint a csapatok visszajelzései szerint a keményebb keverékek túl tartósaknak és kevésbé versenyképeseknek bizonyultak, így a stratégiák kiszámíthatóbbá, monotonná váltak.

Az új gumiválasztás célja, hogy izgalmasabbá és taktikusabbá tegye a futamokat, fokozva a versenyek dinamizmusát, miközben a pilóták számára nagyobb kihívást jelent az abroncsok menedzselése. Fontos szempont volt, hogy a keverékek választása továbbra is megfeleljen a pályák technikai kihívásainak, hiszen Austin híres a gyors, változatos kanyarokról, Mexikóvárosban pedig extrém magasság és csökkentett leszorítóerő nehezíti a helyzetet.

FansBRANDS webáruház

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója elmondta: világszerte folyamatosan elemzik a pályák adatait, és igyekeznek minden hétvégére a lehető legversenyképesebb, legizgalmasabb gumimixet kiválasztani. Előző évek során azt tapasztalták, hogy ezeknél a helyszíneknél a különbségek túl kicsik voltak a gumik között, ezért egyes csapatok a legkeményebb verziót (például Austinban a C1-et) egész egyszerűen nem is használták versenykörülmények között. Az új elosztás reményeket táplál arra, hogy a taktikák diverzifikáltabbak lesznek – gyakrabban láthatunk két kiállásos versenyeket vagy agresszívabb támadóstratégiát.

Az F1-es csapatok és pilóták részéről is támogatást kapott a változás. A visszajelzések alapján többen is jelezték, hogy szívesen látnának puhább gumikat, hiszen ezek gyorsabban melegednek, jobban tapadnak, és izgalmasabb tapadáshatáron autóznak. Persze ez egyúttal azt is jelenti, hogy a gumikezelés és a stratégia is hangsúlyosabb lesz, csak azok járnak jól, akik maximálisan ki tudják használni az új lehetőségeket.

Az újítások szellemében minden szem Austinra és Mexikóvárosra szegeződik majd az őszi versenyeken, ahol az abroncsok várhatóan még nagyobb szerepet játszanak majd az eredmények alakulásában. Aligha véletlen, hogy a szabályok folyamatos fejlődésével párhuzamosan a gumik fejlesztése is elképesztő ütemben halad előre, minden alkalommal igazodva a Forma-1 technológiai kihívásaihoz és a szurkolók elvárásaihoz.

Kíváncsian várjuk, milyen taktikai meglepetést hoz majd az új gumikiosztás, és a mezőny mennyire tudja kamatoztatni a Pirelli idei döntéseit. Az biztos, hogy a csapatok és a pilóták néhány tizedmásodpercen is harcolni fognak, miközben a gumi-stratégia újra központi elemévé válik a bajnokságnak. Ez pedig mindenképp örvendetes fejlemény a Forma-1 rajongói számára, hisz a kiszámíthatatlan helyzetekben születnek a legnagyobb futamok!

Leave a comment

Please note: comments must be approved before they are published.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!