💎 Exkluzív V.I.P tagság - ÉRDEKEL ! 👈

💥 AKCIÓ 20%-30%-40% - MEGNÉZEM ! 👈

🏁 Következő F1 hétvége: ÉRDEKEL ! 👈

Sokkot okozott Ocon: A Haas miért előzi meg az Alpine-t?

Sokkot okozott Ocon: A Haas miért előzi meg az Alpine-t?

FansBRANDS® csapata |

Az Alpine F1-es csapatának háza táján egyre inkább tapintható a feszültség és a bizonytalanság, miközben többek között Esteban Ocon is reflektorfénybe került az elmúlt hetek eseményei kapcsán. Az elmúlt években a francia alakulat számos kihívással szembesült a szervezettség, a stratégiai irányvonalak, valamint a csapaton belüli kommunikáció terén. Ez mind jelentősen rányomta bélyegét a teljesítményükre és a versenyzőik motivációjára is. Ocon, Alpine-os karrierje vége felé közeledve, őszintén beszélt arról, miért lát egészségesebb csapatszellemet egy olyan csapatnál, mint a Haas, mint a jelenlegi munkaadójánál.

Ocon véleménye szerint a Haas egy kisebb, családiasabb csapat, ahol rugalmasabban lehet döntéseket hozni, a szerkezet átláthatóbb, gyorsabban reagálnak a kihívásokra, és a kommunikáció is gördülékenyebben zajlik. Ezzel szemben az Alpine-nál sok esetben a belső hierarchia és a lassú döntéshozatal hátráltatja a fejlődést. Ezek a tapasztalatok különösen élesen rajzolódnak ki most, hogy a franciák idén mindössze néhány világbajnoki pontot szereztek, és a középmezőny végére sodródtak.

Az Alpine szervezetén belül a tavalyi év során jelentős személycserék történtek: a csapatvezetés több tagját is lecserélték, és ez tovább növelte a stabilitás hiányát. Ocon megjegyezte: a változások gyakran “fentről jövő” döntések eredményei voltak, amelyeket nem mindig kommunikáltak megfelelően a csapat tagjai felé. A versenyzők és mérnökök közötti légkör is egyre kevésbé támogató, emiatt nőtt a nyomás a pilótákon – főleg, amikor emiatt kritikus versenykihagyások, vagy éppen súlyos ütközések történtek, mint Monaco esetében.

FansBRANDS F1 üzlet

Ezzel szemben a Haas, habár költségvetés és infrastruktúra terén nem tartozik az élmezőnyhöz, példamutató módon kezeli a csapaton belüli kapcsolatokat. A csapatvezető Günther Steiner tavalyi távozása után is sikerült megőrizniük a céltudatos, ösztönző és átlátható működést. A döntéshozatal gyors, a személyes kapcsolatok szorosabbak, így kevesebb a konfliktus és egyszerűbb a közös munka. Ocon szerint a Forma-1 világában gyakran éppen a kisebb csapatok képesek jobban összetartani, ami a teljesítményükön is megmutatkozik – például a Haas idén többször is várakozáson felül teljesített.

A szervezettség és az egészséges munkakultúra azonban messze túlmutat azon, hogy ki hány pontot szerez a bajnokságban. Ocon úgy véli, hogy a csapatszellem szerepe alulértékelt a szezongyakorlatban, miközben hosszú távon csak azok a csapatok életképesek, amelyeknél megvan a kölcsönös tisztelet, a folyamatos kommunikáció és a világos célok kitűzése. A Haas ezt most jobban működteti, mint maga az Alpine, ahol az ambíciók és ígéretek ellenére egyre nő a csalódottság és a lemorzsolódás veszélye.

A francia pilóta arra is kitért, mennyire kulcsfontosságú az, hogy egy csapat menedzsmentje képes legyen konstruktív kritikára, a tanulásra a saját hibáiból, illetve a frusztráció helyett inkább támogató hozzáállást mutasson. Bár Ocon jövője még bizonytalan a Forma-1-ben, világosan érzékeltette: az új kihívások keresésekor számára nemcsak a versenygép sebessége, hanem a csapat összhangja és támogató közege is döntő szempont lesz.

Az Alpine jelenlegi nehézségei intő jelül szolgálhatnak minden középcsapatnak arra nézve, hogy a siker - legyen szó pontokról vagy hangulatról - a jól működő szervezeti kultúrából és élhető légkörből fakad. Talán éppen ezért marad a Haas az a “kiscsapat”, aki sokak számára példakép lehet, még ha a győzelem időnként messzire is kerül tőlük.

Leave a comment

Please note: comments must be approved before they are published.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!