2024 első felében a Haas Formula–1-es csapatának teljesítménye sokakat meglepett, és a szakértők is felemlegetik Günther Steiner tavalyi év végi távozásának hatását. A dallasi központú amerikai istálló új lendületet vett, miközben a versenyzői felállásban is érdekes fejleményeket tapasztalhattunk. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogyan teljesített eddig a Haas, kik voltak a hősei, valamint milyen reményeket táplálhatnak a szurkolók a szezon második felében.
Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen stabil duót alkotnak. A tapasztalt német és a lendületes dán párosítás idén többször is beleszólt a pontszerző helyek sorsába. Hülkenberg különösen erős egykörös tempót mutatott, több alkalommal a Q3-ba juttatta a Haas-t, ami az előző szezonhoz képest előrelépés. A csapat fejlesztéseit jól használják ki, és a stratégiák terén is bátran próbálkoznak – bár ez néha vissza is üthet.
A legjobb pillanatok között mindenképp kiemelkedik az ausztrál nagydíjon szerzett pontszerzés, amikor Hülkenberg okos gumikezeléssel és higgadt vezetéssel hozta haza az értékes helyezést. Magnussen neve pedig nemcsak a remek rajtjairól, de néhány rendkívül látványos védekezésről is szólt az év első felében; ezek a momentumok gyakran szereztek elismerést a paddockban. A csapatfőnök, Ayao Komatsu új megközelítése is meghozta gyümölcsét: még jobban fókuszálnak az adatok elemzésére és a futamon belüli taktikai döntésekre.

Természetesen nem volt minden verseny felhőtlen. Monaco például igazi katasztrófát hozott a csapat számára, ahol szabálytalanságok miatt mindkét autó elbukta a rajtjogát. Ez intő példaként szolgált arra, hogy a részletek és a precíz kivitelezés továbbra is létfontosságú a modern F1-ben. Emellett Magnussen is belefutott néhány időbüntetésbe agresszív védekezése miatt – ezek szintén komoly leckét jelentettek, hiszen a középmezőnyben minden pontnak komoly jelentősége van.
Ha a Haas eddigi fejlődését nézzük, egyértelműen dicsérni kell Komatsu vezetői stílusát, valamint a műszaki gárdát. Az idei VF-24-es autó egyértelmű lépést tett előre, sokkal kiszámíthatóbban viselkedik a különböző pályákon, és a gumikopottság kezelése is sokat javult. Hülkenberg igazi vezéregyéniségként segíti a fejlesztéseket, miközben Magnussen mozgékony és harcos mentalitása energiát ad az egész csapatnak.
A Haas jövője kapcsán ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy Hülkenberg már biztosan elhagyja a csapatot 2025-től, hiszen az Audi új projektjéhez kötelezte el magát. Az utódlással kapcsolatos kérdések egyelőre nyitottak, de a kulisszák mögött számos pletyka kering, és nem kizárt, hogy friss, akár fiatal tehetség is esélyt kap a Haas volánja mögött. Ez tovább fokozhatja az amerikai csapat iránti izgalmakat a Formula–1 rajongók körében.
Összességében kijelenthető: a Haas 2024-ben a középmezőny egyik legnagyobb meglepetése – hol remek stratégiai húzásaival, hol pedig a pályán mutatott küzdőszellemével hívja fel magára a figyelmet. Ha sikerül elkerülni a hibákat, és folytatni a technikai fejlődést, a csapat minden esélyt megteremthet arra, hogy a szezon hátralévő részében tovább lépjen előre. Az F1-es szurkolók tehát biztosan nem fognak unatkozni a Haas futamain – az amerikai istálló feltörekvő lendülete izgalmas csatákat ígér az év további versenyein is.