Ez vár a Haasra? Totális összeomlás jöhet 2025-ben!

Ez vár a Haasra? Totális összeomlás jöhet 2025-ben!

FansBRANDS® csapata |

A Forma–1 világában minden csapat igyekszik előretekinteni, hogy minél jobb szezont zárjon, ám előfordul, hogy a kilátások nem túl fényesek. Az amerikai Haas F1 Team esetében minden jel arra utal, hogy a 2025-ös idény jelentős kihívásokat tartogat számukra. Ugyan az idei szezonban a csapat időnként meglepő eredményeket mutatott fel, a hosszabb távú kilátások, főleg a pilótapáros és a technikai háttér kapcsán, komoly aggodalomra adnak okot.

Steiner távozása után, és a csapat szerkezetének átalakulásával, rengetegen tették fel maguknak a kérdést: vajon a Haas készen áll arra, hogy stabil középcsapattá váljon? Bár a kisebb-nagyobb fejlesztések eredményeképpen a Haas rövidtávon erősödnitudott, a hosszútávú stratégia, különösen a pilótapiaci mozgások fényében, hagy némi kívánnivalót maga után.

Az idei évben bizonyos versenyeken Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg is pontokat szerzett, rendszeresen harcolva a középmezőnyben. Azonban mindkét pilóta szerződése lejár a 2024-es szezon végén, és egyre több pletyka kering arról, hogy egyikük sem marad a csapatnál. Hülkenberget például a Sauber/Audihoz, míg Magnussent több másik F1-es paddockban emlegetik. Vajon kit tud a Haas ilyen körülmények között leigazolni, és mennyire versenyképes pilótapárossal számolhat 2025-re?

FansBRANDS - F1 Shop

A Haas F1 Team helyzetét tovább bonyolítja, hogy a pilótapiacon jelenleg szinte minden ülésért hatalmas verseny folyik. Az olyan tehetséges újoncok, mint Ollie Bearman, vagy a formaautós tapasztalattal már rendelkező Esteban Ocon lehetnek esélyesek, de egyikük leigazolása sem jelent garanciát a sikerre. Ráadásul a csapat infrastruktúrája és erőforrásai sem igazán mérhetőek a nagyobb riválisokéhoz, így az újonc pilótáknak nem lesz könnyű dolga beilleszkedni.

A technikai részleg szempontjából sem egyszerű a helyzet. 2025-re ugyan még nem érkezik drasztikus szabályváltoztatás, de a középmezőnybeli csapatok, mint az Alpine vagy a Williams, komoly forrásokat fordítanak fejlesztésre. A Haas továbbra is a Ferrari technológiájára és motorjára támaszkodik, ami ugyan lehetőséget jelent az előrelépésre, de a kiélezett fejlesztési versenyben a gyári csapatokhoz képest továbbra is hátrányban vannak. Az idei szezon első harmadában tapasztalt gumikopási problémák ráadásul egyelőre nem oldódtak meg maradéktalanul, így a megbízhatóság is kérdéses tényező marad.

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a Haas F1 jövője szempontjából a szponzoráció és a költségvetési plafon is kulcsszerepet játszik. Míg a nagycsapatok a költségvetési limit maximumát közelítik, Gene Haas csapatának minden centet meg kell fontolnia. Ez a pénzügyi óvatosság talán biztosítja a túlélést, de gátolja is a jelentős fejlesztéseket, így a középmezőnyön belüli verseny is egyre keményebbé válik.

Összességében a Haas F1 Team előtt egy rendkívül nehéz év állhat 2025-ben. Bár nincsenek kizárva váratlan feltámadások vagy jó igazolások, a csapat jelenlegi helyzetét látva inkább az újabb küzdelmek és hullámvölgyek tűnnek valószínűnek. Egy biztos: a következő hónapok eseményei — a pilótakérdéstől kezdve a háttérben zajló fejlesztésekig — izgalmas témát szolgáltatnak minden Forma–1 rajongónak, akik Haas szimpatizánsként reménykedhetnek a jobb folytatásban.

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!