Az idei Belga Nagydíj számos témát szolgáltatott a Forma-1 rajongók számára, ám az egyik legtöbb vitát kiváltó momentum a verseny elhalasztása és a késlekedés volt. A Spa-Francorchamps legendás pályája ismeretes a kiszámíthatatlan időjárásáról, és most sem cáfolta meg hírnevét: a biztonsági autós köröket követően végül jelentős késéssel indult a futam. Az események kapcsán több csapatfőnök is megszólalt – köztük a Ferrari vezetője is, aki megvédte a versenyirányítók döntését a futam tolódásával kapcsolatban.
A Belga Nagydíjon tapasztalt nehéz körülmények – főként az intenzív esőzés és a látási problémák – a döntéshozók vállára nehéz felelősséget raktak. A pilóták többsége aggodalmát fejezte ki a vízátfolyások és a gyenge láthatóság miatt, amely különösen a legendás Eau Rouge szakaszon volt veszélyes. A Ferrari csapatfőnöke határozottan kiállt amellett, hogy az FIA és a versenyigazgatóság kizárólag a pilóták és a személyzet biztonságát tartotta szem előtt, amikor többször is halasztották a rajtot.
A szakember elmondta, hogy a modern Forma-1 legfőbb prioritása a biztonság, és szerinte egyetlen verseny sem ér annyit, hogy a pilótákat, mérnököket vagy a pályán dolgozó személyzetet kockázatnak tegyék ki. „Sosem lehetünk elég óvatosak ilyen körülmények között” – hangsúlyozta. Rámutatott arra is, hogy ha a versenyirányítók siettetik a futamot és bármi tragédia történik, akkor minden csapat, szurkoló és a média is azonnal bírálni kezdené őket, jogosan.

Habár a közönség soraiban és néhány paddockbeli véleményben érezhető volt némi elégedetlenség a csúszás miatt, sokan megértik, hogy a Forma-1 már régen maga mögött hagyta azokat az időket, amikor a látványosság mindenen felül állt. Az elmúlt években történtek bizonyos tragikus balesetek – például Anthoine Hubert 2019-es halála ugyanezen a pályán –, amelyek mind rávilágítottak arra: a sportág felelőssége hatalmas.
A Ferrari főnöke hozzátette: „Sokszor könnyű kívülről kritikát megfogalmazni, amikor csak az izgalmakat, a tempót és az akciót várjuk. De nekünk, a sportban dolgozóknak kötelességünk elővigyázatosnak lenni. Ha ma türelmet kérünk, holnap talán embereket menthetünk meg.” Kifejtette, hogy a döntések mindig a rendelkezésre álló információk alapján születnek, és ha a meteorológiai adatok, valamint a pályabírók visszajelzései azt mutatják, hogy túl veszélyesek a körülmények, akkor az elővigyázatosság az egyetlen helyes út.
A Ferrari csapatfőnöke szerint a Forma-1 fejlődése nemcsak a technológián és a gyorsaságon, hanem a gondolkodásmódon is mérhető. „A világ legjobb mérnökei és pilótái dolgoznak itt, de mindez semmit sem ér, ha egy rossz döntéssel veszélybe sodorjuk egymást. A rajongók csalódottsága érthető, de bízom benne, hogy hosszú távon a sportág minden szereplője látni fogja ezeknek a nehéz, de szükséges döntéseknek a helyességét.”
Összességében a Belga Nagydíjon tanúsított fegyelmezett hozzáállás példát mutathat a jövő versenyeire is. A csapatfőnökök és a versenyirányítás döntései mögött nem a nézők bosszantása, hanem a Forma-1-ben résztvevők védelme áll – ez pedig mindenek felett kell, hogy álljon.