Méghozzá nagyjából az első, legalábbis Bernard Maylander pályafutása során bizonyosan az.
A csütörtöki napon épp a szokásos köreiket futották, sorban az orvosi, majd a biztonsági autó, ennek során pedig egy eddig még sosem látott baleset történt. Bernd Mayländer alatt a tizedik kör után „bekacsázott” az Aston Martin, és a Parabolica kanyarba 270 km/h-s tempóval megérkezve nemes egyszerűséggel megforgott és a gumifalba szállt. Maylander és partnere, Richard Darker nem sérült meg, de mindenképp egy érthetetlen és riasztó baleset volt ez. Mint az utólag a versenyző elmondásából kiderült, egyszerűen elszállt a fék, a kacsázás pedig nagyon is tudatos volt:
„Egy ponton egyszerűen be kellett látnom magamnak, hogy oké, ez ennyi, nem fogunk tudni megállni, nem lassul úgy az autó, ahogy kellene. Gyorsan kellett reagálnom, én pedig döntöttem: megpróbáltam megforgatni az autót. Ezért is látszik a videókon, hogy először finoman balra kormányzom, aztán pedig jó erősen jobbra, hogy az autó megforogjon. Ez meg is történt, csúszni kezdtünk, viszont nem éreztem, hogy mennyi van még a bukótérből, és ez elég lesz-e ahhoz, hogy kellően lelassuljunk.
Nos, az aszfalt és a kavicságy tette a dolgát, és annak ellenére, hogy a becsapódás nagyon ijesztő, valamint hangos volt, de egész jól megúsztuk. Nem fáj semmim, a nyakam sem rándult meg, és ami a lényeg, hogy a társam is jól van. A Tecpro fel a gumifalakkal együtt tökéletesen vizsgázott. Most az Aston Martinon a sor, hogy kiderítse, mi áll a műszaki hiba hátterében.” - nyilatkozott rendkívül összeszedetten Maylander.