Az idei Forma-1-es szezon első fele után érdemes külön figyelmet szentelni a Racing Bulls istálló teljesítményének is, hiszen a csapat változatos eredményekkel, hullámvölgyekkel, ám izgalmas pillanatokkal tarkítva vágott neki az évnek. Az RB (korábban AlphaTauri) küzdős hozzáállása, a mezőny középmezőnyében betöltött kulcsszerepe, és a taktikai húzások egyaránt témát szolgáltatnak a motorsport rajongóinak.
Az RB ambiciózusan vágott neki az évnek, főként új technikai és személyi változtatásokkal. Az előző szezonban bemutatott fejlődést sikerült némileg megtartani, ám egyelőre nem hozták azt az áttörő formát, amit sokan vártak tőlük. Daniel Ricciardo és Cunoda Juki duója hozott már meglepően erős edzéseket és futamokat, különösen időmérőkön villogtak, ám gyakran előjöttek stratégiai vagy technikai hibák, amik miatt a versenytempó és a pontok gyűjtése elmaradt az elvárttól.
A csapat fő fegyvere továbbra is az agresszív, merész stratégiákban keresendő. Többször megfigyelhettük, hogy RB a biztonsági autós periódusokat, vagy éppen a gumikezelést próbálta előtérbe helyezni stratégiai döntéseiben. Volt, amikor ez a húzás bejött – például amikor váratlan pontokat sikerült szerezni –, de olyan is akadt, amikor a rizikó túl nagynak bizonyult, és értékes helyezéseket szalasztottak el.

Bár a pilótapáros tapasztalata és tehetsége megkérdőjelezhetetlen, a Racing Bulls idei produkciójában gyakran csapatszinten volt keresnivaló a fejlődés terén. Cunoda Juki folyamatosan bizonyította, hogy képes igazán erős pontszerzésekre, és látványos manőverekre – ő tűnt a kiegyensúlyozottabb versenyzőnek Ricciardo oldalán. Az ausztrál pilótának, Daniel Ricciardónak azonban időnként túl kemény fába tört bele a bicskája, ráadásul peches ütközések, vagy stratégiai ütközések miatt nem tudott mindig maradandót alkotni.
A csapat fejlesztési iránya befolyásolta az RB tempóját is; az év első felében többször láttuk, hogy leszorítóerő és egyensúlyhiány hátráltatta a mezőny közepéhez tartozó konstrukciójukat. A fejlesztések azonban bizakodóak, hiszen a középmezőny elképesztően szoros, és egy-egy sikeres fejlesztés több pontot, vagy akár időmérőkön bravúrokat is jelenthet a csapat számára a későbbiekben.
Persze nem minden a gyengeségekről szól. Az RB már megmutatta, hogy nagyon jók abban, amit stratégiailag vállalni mernek, és kiváló érzékkel ragadják meg a váratlan lehetőségeket. Williams, Haas vagy Alpine ellen rendre diadalmaskodtak a gumistratégiák vagy az időzített bokszkiállások során. Ennél is fontosabb, hogy az istállónak komoly esélye lehet a konstruktőri hetedik pozíció megszerzésére. Ez főleg akkor lehetséges, ha a fejlesztések és az egységes csapatmunka további javulást mutat a szezon második felében.
Összességében a Racing Bulls elszánt, de egyelőre kissé hullámzó tempót mutatott az év első részében. Ha sikerül a jelenlegi gyenge pontokat kiküszöbölniük, még az is elképzelhető, hogy néhány meglepetéseredményt is szállítanak majd a szezon hátralévő részében. Ami biztos: izgalmas lesz figyelni, hogy a csapat képes-e új dimenziót nyitni a középmezőny küzdelmében, és megőrzi-e eddigi lendületét a pontverseny hajrájában.