Charles Leclerc és a Ferrari csapat a 2025-ös Forma-1-es szezon katari versenyhétvégéjén ismét nehézségekkel szembesültek, különösen az időmérő edzés és a sprintfutam során. A vörösök az elmúlt időszakban többször bizonyították, hogy képesek harcban lenni az élmezőnnyel, ám a Losail International Circuit ismét rávilágított a jelenlegi autó korlátaira és arra, mennyi munka vár még a gárdára a szezon végéig. Leclerc, aki továbbra is magasan teljesít a pilóták között, ezúttal is kendőzetlenül beszélt a Ferrari kihívásairól és a katari pályán tapasztalt problémákról.
A Ferrari SF-25-ös modellje a szezon elején komoly potenciált villantott, és többször is felvette a harcot a Red Bull és a McLaren csapataival. Ugyanakkor Katarban mindkét versenyzőnél – Charles Leclerc-nél és Carlos Sainz-nál – nehezebben jött ki a lépés. Az időmérő edzés során mindketten küszködtek a tapadással, és a maximális teljesítmény kiaknázása is problémát jelentett; Leclerc csak a hetedik rajthelyet tudta megszerezni. A Ferrari hátrányba került a Mercedeshez és a McLarenhez képest is az egykörös tempót tekintve, ami rányomta a bélyeget a hétvégi várakozásokra.
A sprintfutam sem hozott jelentős áttörést: Leclerc az élmezőnyben harcolt ugyan, de egy defenzív, kevéssé dinamikus versenyzésre kényszerült. A Ferrari számára a gumikopás ismét kulcstényező volt; az SF-25 továbbra sem bánik kíméletesen a Pirelli abroncsokkal Katar forró és poros körülményei között. Ez a helyzet átírta a stratégiai lehetőségeket, és a csapat küszködött az optimális beállítás megtalálásával.
Leclerc szombat este kiemelte, mennyire csalódott, hogy az autó fejlesztései még nem hozták el a kívánt fordulatot. „Lehetetlen volt jobb eredményt elérni ezen a napon, hiányzott az egyensúly és az autó vezethetősége,” fogalmazott a monacói pilóta a sprintfutam után. Véleménye szerint a Ferrari mostani problémái szorosan összefüggenek az autó mechanikai tapadásának és aerodinamikai csomagjának limitjeivel.
A technikai kihívások ellenére Leclerc és a Ferrari mérnökei továbbra is intenzíven dolgoznak a megoldásokon. Katarban – ahol a nagysebességű kanyarok és az agresszív pályaviszonyok különösen próbára teszik a gumikat – kiderült, hogy a Ferrari hátsó tapadása, valamint a futómű stabilitása fejlesztésre szorul. A csapat jelentős frissítéseket vetett be a szezon eddigi szakaszában, ám ezek a konkrétan a közepes és lassú tempójú szakaszokban még nem hozták meg az elvárt előrelépést. Ennek eredményeként a versenyzők gyakran küszködnek a tartós versenykörök alatt, amikor fontos lenne a gumikezelés és a kiegyensúlyozott teljesítmény.
Az idei szezonban a Ferrari célja változatlan: minél közelebb kerülni a Red Bullhoz és újra futamgyőzelmekért harcolni. Ehhez azonban mind az erőforrás, mind az aerodinamikai csomag további optimalizálása szükséges. A csapat várhatóan a következő versenyeken is új elemeket alkalmaz majd – főleg a leszorítóerő és a hűtési megoldások terén –, amelyek segíthetnek az egykörös tempó javításában.
Összességében a katari hétvége ismét megmutatta, hogy a Ferrari előtt még hosszú út áll, ha el akarja érni a kitűzött célokat a 2025-ös szezonban. Charles Leclerc azonban nem adja fel, és a folyamatos fejlődés érdekében együtt dolgozik a csapattal, hogy mihamarabb visszatérhessenek a dobogós helyekhez és újabb győzelmekhez. A szurkolók továbbra is várják a csapat áttörését – a következő futamok újabb lehetőséget kínálnak a fejlődésre.