Leclerc megdöbbentő fölénnyel verte az élmezőnyt Vegasban!

Leclerc megdöbbentő fölénnyel verte az élmezőnyt Vegasban! - FansBRANDS®

FansBRANDS® csapata |

Az izgalom a tetőfokára hágott Las Vegasban, ahol 2025-ben először száguldottak végig a Forma-1-es autók a legendás kaszinóváros utcáin, hogy megkezdjék a hétvégi versenyhétvégét. Az első szabadedzésen Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a Ferrari volánjánál, míg mögötte Alexander Albon (Williams) és Cunoda Juki (RB) érték el a második, illetve harmadik helyet. A sivatagi éjszakában zajló események már az első percektől kezdve bebizonyították: az új versenynaptári helyszíntől idén sem kell csalódást várni.

Leclerc az FP1 során magabiztosan uralta a pályát, és a rövid, de annál tempósabb szimulációk során gyorsan alkalmazkodott az utcai pálya sajátosságaihoz. A Ferrari erős teljesítménye nem csupán a bajnoki pontverseny szempontjából kiemelkedő, hanem egyértelmű üzenet a riválisoknak: a Scuderia idén is komolyan számol a végső győzelemmel. Alexander Albonnak sikerült a Williams autóját a második helyre befuttatnia, ami önmagában is figyelemre méltó eredmény a brit okos stáb stratégiájának is köszönhetően. Cunoda Juki lendületes köréivel tovább erősítette az évről évre javuló RB csapat jó hírnevét.

Érdekesség, hogy Las Vegas utcáin a tartós gumikopás és a pálya gyorsuló tapadása mellett az aszfalt hőmérséklete is folyamatos kihívás elé állította a csapatokat. Több versenyző, köztük Max Verstappen és Lewis Hamilton is intenzív beállítási munkát végzett, hogy megtalálják a tökéletes balanszt az egyre jobb tapadású, de változékony körülmények között. A szabadedzés végén sűrű forgalomban többen is beragadtak a lassabb autók mögé, így a listán elfoglalt helyezések nem minden esetben tükrözik a valódi erőviszonyokat.

FansBRANDS - Formula 1 webshop

A hétvége kezdeti szakasza nem csupán a Ferrari és a Williams számára alakult pozitívan, hiszen a középmezőny több csapata is meglepetéseket tartogatott. Különösen a Haas és az Alpine mutatta meg, hogy képesek az élboly közelébe kerülni, jól reagálva a pálya sajátos kihívásaira. A mezőny szoros, hiszen a hatodik és tizenötödik pozíció közt mindössze néhány tizedmásodperc különbség alakult ki, ami komoly taktikai lehetőségeket vetít előre az időmérőre nézve.

Technikai oldalról Las Vegas idén is komoly fejfájást okoz mérnököknek és pilótáknak egyaránt. Az utcai pályák tipikusan kevés fogást kínálnak, így nagy hangsúlyt kapnak a tapadást növelő aerodinamikai beállítások, valamint a fékrendszerek optimális hűtése. A csapatok többsége a közepes (C4) és lágy (C5) gumikeverékekkel kísérletezett az FP1 során, hogy vasárnap estére megtalálják az ideális stratégiát a Grand Prix-re.

A rajongók számára a Las Vegas-i hétvége minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik: közel 340 km/h csúcssebességek, ragyogó fények, és egy olyan mezőny, ahol bármikor érhet minket váratlan meglepetés. Az első szabadedzés alapján kijelenthető, hogy a szezonzáró közeledtével egyetlen csapat sem engedheti meg magának, hogy tartalékoljon – a végső leszámolás előtt minden pont aranyat ér.

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.