🔥 Special Edition Termékek 🔥

McLaren titkos problémája: Miért rémálom vezetni az új F1-es autót?

McLaren titkos problémája: Miért rémálom vezetni az új F1-es autót?

FansBRANDS® csapata |

Az Azerbajdzsáni Nagydíj újabb fordulópontot jelentett a McLaren 2025-ös Forma-1-es szezonjában, ahol nyilvánvalóvá váltak az autó tervezési kihívásai és azok hatásai a versenypályán. Hiába indult komoly várakozásokkal a csapat a szezonba, a bakui utcai pálya újra rávilágított arra, hogy az MCL39 összetett konstrukcióját nem minden körülmények között tudják maradéktalanul kihasználni a pilóták. A gyors irányváltásokkal tűzdelt szakaszok és a hosszú egyenesek kombinációi kemény próbára tették a technikát, mely során a tapadás és a stabilitás hiánya többször is visszaköszönt.

A csapat mérnökei és versenyzői a hétvégén többször is rámutattak arra, hogy az autó kezelhetősége lett a szűk keresztmetszet: különösen középső sebességtartományban, valamint a féktávokon jelentkeztek a problémák, ahol a pilóták nem tudtak a határon autózni. Lando Norris és Oscar Piastri is hangsúlyozták, mekkora kihívást jelent kontrollálni az autót, miközben a riválisok – különösen a Red Bull és a Ferrari – magabiztosabbnak tűntek a pályán. A változékony tapadás, illetve az érzékeny aerodinamikai karakterisztika miatt gyakran kiszámíthatatlan volt, mikor és mennyit lehetett kihozni az aktuális körülményekből.

Az Azerbajdzsánban tapasztalt technikai kihívások következtében a fejlesztőcsapat ismét reflektorfénybe került, hiszen a szezon előtti jóslatokhoz képest a középmezőny élmenőinek tempójával egyelőre hadilábon állnak. Bár a McLaren korábban több sikeres pályafrissítést is bevetett, Bakuban világossá vált: radikálisabb megoldásokra és új ötletekre is szükség lesz a szezon további részében, hogy fenntartható legyen a fejlődési ütem és a versenyképesség.

FansBRANDS Formula 1 webshop

Friss adatokat böngészve kiderül, hogy a fejlesztések egyik fő iránya idén az első és hátsó felfüggesztés finomhangolása, valamint a padlólemez módosítása, amivel a cél a stabilabb leszorítóerő elérése kanyarokban és fékezéskor. Bár az adatelemzések szerint néhány módosítás valóban javított a tapadáson, a pilóták visszajelzései szerint az autó továbbra is érzékenyen reagál a változó szélirányra és az aszfalt állapotára – ami jelentősen megnehezíti a pontos, gyors körök összerakását.

Emellett a következő nagydíjakra új aerodinamikai csomagok érkeznek, többek közt egy továbbfejlesztett első szárny, amelynek elsősorban a kanyarstabilitás növelése lesz a célja. A csapat elemzői már Bakuban is hangsúlyozták, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján ezek a frissítések a középmezőnyben kulcsfontosságú tizedmásodperceket hozhatnak. Az energia-visszanyerő rendszer (ERS) hatékonyságát is finomították, lehetővé téve a gyorsabb végsebességet a hosszú egyenesekben, amely kritikusnak bizonyulhat a pályákon, ahol kevés a lassú kanyar, de sok az erőn alapuló szakasz.

Az idei évad abból a szempontból is kiemelkedő, hogy a McLaren pilótái eddig páratlan összhangban dolgoznak együtt a fejlesztőcsapattal: Lando Norris és Oscar Piastri részletes, adatokra alapozott visszajelzései továbbra is segítik a mérnököket abban, hogy lépésről lépésre orvosolják a konstrukció gyenge pontjait. Ugyanakkor mindkét pilóta kiemelte, hogy a következő versenyeken már egy sokkal magabiztosabb McLaren-t szeretnének látni; a csapat főhadiszállásán folyó éjszakába nyúló munka ennek reményében zajlik.

Összességében a szezon közepén világossá vált: a 2025-ös McLaren még nem a könnyen kezelhető autók közé tartozik, de a csapat minden erejével és szakértelmével azon dolgozik, hogy ismét az élmezőny kihívója legyen. Az elkövetkező hetektől és hónapoktól a szurkolók mindenképp izgalmas fejlesztési versenyre számíthatnak, melyben a folyamatos technikai újítások és a pilóták kitartása lehet a kulcs a sikerhez.

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!