Négy csapat őrült csatája jöhet a Las Vegas-i F1-futamon?

Négy csapat őrült csatája jöhet a Las Vegas-i F1-futamon? - FansBRANDS®

FansBRANDS® csapata |

Az idei, 2025-ös Forma-1-es szezon egyik legtöbbet várt hétvégéje kétségkívül a Las Vegas-i Nagydíj, amelynek pénteki szabadedzésein máris jelentős izgalmakat tapasztalhattak a rajongók. Az utcai pálya vadonatúj kihívásokat jelent a mezőny számára, az első nap eredményei pedig arra engednek következtetni, hogy Las Vegasban akár négy csapat is esélyes lehet a pole pozícióra és a futamgyőzelemre. A helyszínen uralkodó alacsony aszfalthőmérséklet, valamint a gyakori féktávok és hosszú egyenesek mind-mind megkavarták a lapokat, ahol nem csak a megszokott favoritok, de a többiek is valós reményekkel indulhatnak harcba.

A legfőbb kérdés az volt, hogy a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren miként birkózik meg az új pálya által támasztott kihívásokkal. A szabadedzések során mind a négy istálló versenyzői kiemelkedő etapokat produkáltak, a hosszú egyenesekben tapasztalt sebességkülönbségek mellett a kanyarokban nyújtott tapadás és stabilitás döntő jelentőségűnek bizonyult. A Red Bull RB20-as modellje továbbra is remekül teljesít a gyorsabb szakaszokon, míg a Ferrari az egyenesekben mutatott végsebességével keltett feltűnést. A Mercedes innovatív hátsó szárnyával igyekezett behozni a lemaradását, míg a McLaren a szokásos konzisztenciájával és remek gumikímélő stratégiájával tűnt ki.

Az eddigi eredmények alapján úgy tűnik, Las Vegasban nem lehet egyértelmű esélyest kijelölni. A Ferrari és a Mercedes egyaránt jelentős előrelépést mutatott a maximális leszorítóerőt igénylő szakaszokon, miközben a Red Bull tempója a hosszabb etapokon látszik verhetetlennek. A McLaren különösen megbízható a versenytávon, ráadásul pilótáik, Oscar Piastri és Lando Norris is többször bizonyították már, hogy képesek kihozni a maximumot a lehetőségeikből. Nem lenne meglepő, ha a szombati időmérő akár négycsapatos küzdelemről szólna, s egy hajszál választaná el a legjobbakat egymástól.

FansBRANDS - Formula 1 rajongói bolt

A szabadedzések során a tapadási viszonyok jelentősen befolyásolták az autók beállítását. Több csapat is arra panaszkodott, hogy az aszfalt hidegsége miatt nehezen tudták működési hőmérsékletre melegíteni a gumikat – ez különösen a lágyabb keverékek esetén jelentett komoly kihívást. A stratégiától kezdve a mechanikai tapadáson át a fékek hűtéséig minden csapat kénytelen volt kompromisszumokat kötni, hogy a lehető legtöbbet hozza ki autójából ezek között a különleges körülmények között.

A Las Vegas-i pálya nyomvonala, amely 6,1 kilométerével az egyik leghosszabb a naptárban, váratlanul sok előzési lehetőséget kínál. A versenyzők egyöntetűen kiemelték, hogy a hosszú egyenesek miatt a motorerő és az energiamenedzsment is kiemelkedően fontos lesz a futam során. Többen jelezték, hogy kímélni szükséges a fékeket is, hiszen a hirtelen lassítások kapcsán könnyen túlmelegedhetnek, amely az idei szezonban már többször is meglepte a csapatokat.

Külön kiemelhető az is, hogy a mezőny közepén harcoló csapatok, mint például az Aston Martin vagy az Alpine, szintén szorosabban zárkóztak fel, a tapadási viszonyok kiegyenlítik az erőviszonyokat: több alkalommal is csak néhány tizedmásodperc választotta el az első tíz pozíciót. Ez azt jelzi, hogy vasárnap hatalmas taktikai csata várható, ahol a gumikezelés, a boxkiállások tempója és a pillanatok reakcióideje dönt majd. Egyértelműen kijelenthető tehát, hogy a 2025-ös Las Vegas-i Nagydíj egy olyan hétvégét ígér, amelyet minden F1-rajongó izgatottan várhat. Az esélyek nyitottak, a mezőny sűrűbb, mint valaha – nem kizárt, hogy a szezon egyik legemlékezetesebb futamára készülünk!

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.