💎 Exkluzív V.I.P tagság - ÉRDEKEL ! 👈

💥 AKCIÓ 20%-30%-40% - MEGNÉZEM ! 👈

🏁 Következő F1 hétvége: ÉRDEKEL ! 👈

Red Bull gondban: Másolással sem javul az F1-es autó?

Red Bull gondban: Másolással sem javul az F1-es autó?

FansBRANDS® csapata |

A Red Bull Racing csapata számára a 2024-es Formula–1-es szezon nem indult zökkenőmentesen, az RB20-as modell ugyanis néhány váratlan technikai nehézséggel küszködik. Bár a csapat továbbra is a mezőny élmezőnyéhez tartozik, a versenyautó eddig mutatott teljesítménye elmarad a csapatnál már-már elvárt dominanciától. Az idei fejlesztési irányok, különösen az autó padlólemeze és aerodinamikai elemei körül akadtak problémák, melyeket nem lehet pusztán egyszerű „másolással” orvosolni, ahogyan azt sok rajongó vagy szakértő feltételezné.

Sokan felfigyeltek arra, hogy a Red Bull tartalékcsapata, a Racing Bulls (korábban AlphaTauri) bizonyos pályákon meglepően jól teljesített, különösen azokon a hétvégéken, amikor a nagytestvér vesztett a sebességéből. Felmerült a kérdés: vajon a Racing Bulls koncepciójából átemelt ötletek vagy elemek segíthetnék-e a Red Bull visszatérését a csúcsra? A helyzet azonban ennél jóval összetettebb, hiszen az autó fejlesztési folyamata, valamint a padlólemez és aerodinamikai csomag integrációja csapatonként és konstrukciónként eltérő kihívásokat jelent.

A Red Bull vezetői szerint az RB20 problémái olyan mélyrehatóak, hogy pusztán a Racing Bulls által használt egyes komponensek adaptálása nem jelentene valódi, hosszú távú megoldást. A tervezés és fejlesztés összetettsége miatt minden istállónál egyedi kihívások adódnak, amiket rendszerint már a koncepció születésekor meghatározott alapelvek szerint tudnak kezelni vagy korrigálni.

FansBRANDS Formula 1 ruházat

Igaz, hogy az FIA technikai szabályai szigorúan előírják a saját tervezésű elemek mennyiségét, de a két csapat közti technikai és tudásmegosztás keretei régóta adottak. A Racing Bulls RB-modelje azonban teljesen más platformra épül, fejlesztési útja eltér a Red Bullétól, amit a főmérnöki stáb részleteiben is igyekezett hangsúlyozni. A különböző padlólemezek például okkal viselkednek másként – a versenyautó egyedi karakterisztikájához alakították őket, így a Racing Bulls padlólemezének lemásolása több kárral mint haszonnal járna, ha a Red Bull VR20-ason alkalmaznák.

A problémák feltérképezéséhez a Red Bull komoly szélcsatornás és CFD szimulációkat végez, valamint analitikusan elemzi a telemetriai adatokat minden pályán. A csapat mérnökei szerint sokszor a részletekben rejtőznek azok az apró különbségek, amelyek végül akár tizedmásodpercnyi előnyt vagy hátrányt is jelenthetnek. Így hiába tűnik egyszerűnek egyes elemek átvétele, a valóságban a teljes struktúrát kell újragondolniuk, ha jelentős változást akarnak elérni.

A Red Bull Racing folytatja a fejlesztéseket, s bíznak benne, hogy a közelgő versenyekre sikerül orvosolniuk az első félév során előjött hibákat. A pilóták, köztük Max Verstappen is hangsúlyozta, hogy a csapat tudása és tapasztalata révén képesek lehetnek leküzdeni ezt az átmeneti hullámvölgyet. Ugyanakkor látványos, hogy a középmezőny csapatai is egyre erősebbek, és a Racing Bulls stratégiájának sikeressége is egyértelműen jelzi, mindenki képes profitálni a szabályváltozások adta lehetőségekből.

Az idei szezon így igazi technikai sakkjátszma, ahol a Red Bull valószínűleg saját, eredeti fejlesztési úton próbál továbbhaladni, ahelyett, hogy más csapatok koncepcióit másolná. Az F1-rajongók számára mindez garantálja, hogy izgalmas és kiszámíthatatlan futamok várhatók a folytatásban, ahol minden csapat a saját fejlesztési filozófiáját állítja majd próbára.

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!