Az idei Forma-1-es szezon egyik legizgalmasabb rajtját hozta a Holland Nagydíj, ahol Oscar Piastri fantasztikus teljesítménnyel állt az élre az első kanyarokban. Már a lámpák kialvása után nyilvánvaló volt, hogy ez a futam bővelkedni fog izgalmakban, hiszen a mezőnyben már az első métereken helyet cseréltek az élmenők. A Zandvoort-i pálya különleges ritmusú, nagy tempót és bátorságot igénylő szakaszain az ausztrál Piastri tökéletesen kihasználta rajthelyzetét, és sikeresen megőrizte vezető pozícióját az első körben.
Miközben a mezőny szoros harcban küzdött az első helyekért, Max Verstappen ismét bizonyította, hogy miért tartják napjaink egyik legerősebb versenyzőjének. Bár a Holland Nagydíj hétvégéjén nem ő szerezte meg a pole pozíciót, már a startnál agresszív, mégis nagyon precíz manőverrel maga mögé utasította Lando Norrist, átvéve a második helyet. A kétszeres világbajnok – hazai közönsége előtt – mindent megtett, hogy már a futam elején nyomást gyakoroljon az élen haladó Piastrira.
Norris számára sem indult rosszul a futam, azonban az első kanyarban tapasztalt tapadásvesztés és Verstappen magabiztos kigyorsítása miatt lecsúszott a második helyről. A brit pilóta ezt követően mindent megpróbált, hogy visszaszerezze pozícióját, ám a verseny elején kialakuló sorrend komoly kihívást jelentett számára a hollandiai pályán, ahol nem könnyű előzni.

A rajtnál kialakult helyezkedés egyértelműen megadta a futam alaphangulatát: a fiatal Piastri remekül tartotta a tempót, Verstappen pedig már az első körökben elkezdte üldözni őt, miközben Norris keményen küzdött, hogy ne szakadjon le az élen haladó duótól. A nézők feszülten figyelték, vajon sikerül-e Piastrinak megtartani vezető pozícióját a tapasztalt Verstappennel szemben, aki sosem habozik támadni, főleg saját közönsége előtt.
A Holland Nagydíj rajtja nem csak az élmenők között tartogatott érdekességeket. A középmezőnyben kemény csaták alakultak ki, hiszen a szűk zandvoorti pályán már az első körökben több versenyzőnek kellett határozottan helyet keresnie magának, hogy ne veszítsen pozíciót. A váratlan manőverek, szűk ívek és a felgyorsuló tempó miatt bármikor benne volt a pakliban egy-egy baleset is, így a pilóták egytől-egyig óriási koncentrációval versenyeztek már a start pillanatától.
Az időjárás ezúttal kegyes volt a mezőnyhöz, a portugál körülményekhez képest szokatlanul hűvös, de száraz volt a pálya felülete, ami növelte a tapadást és kiszámíthatóbbá tette a rajtot. Ennek ellenére sok múlott azon, ki mennyire tudta kihasználni a gumijai optimális hőmérsékletét, és mennyire találta el a megfelelő fékpontokat az első kanyarokban. Ez különösen a mezőny hátsóbb régióiban játszott kulcsszerepet, ahol a legnagyobb tülekedést láthattuk.
Az első köröket követően világossá vált, hogy az élmezőny pilótái között tovább folytatódik a már megszokott éles küzdelem, amely hosszú távon meghatározhatja a világbajnoki pontverseny alakulását is. Piastri állóképessége, Verstappen támadó szellemisége és Norris elszántsága mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy a holland nagydíj rajtja valódi ínyencfalat legyen a Forma-1 rajongók számára. Egy dolog biztos: ez a futam is megerősítette, hogy a sportág továbbra is a váratlan fordulatokról és a kivételes tehetségek párharcáról szól.