🔥 Special Edition Termékek 🔥

Sokk! Gasly és az Alpine teljes kudarcot vallott Bakuban!

Sokk! Gasly és az Alpine teljes kudarcot vallott Bakuban!

FansBRANDS® csapata |

Az Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéje idén sem okozott csalódást a Forma–1 rajongóknak, drámában, fordulatokban és gyorsaságban nem volt hiány. Az Alpine csapat számára azonban ez az utazás Bakuba inkább küzdelmes kihívást jelentett, különösen Pierre Gasly számára, aki nehezen talált tempót, és végül fájdalmas eredménnyel zárta a hétvégét. A francia pilóta az időmérők, valamint a futam során is egyértelműen jelezte, hogy az autó teljesítménye messze elmaradt a várakozásoktól, és alig tudtak felvenni a versenyt a középmezőny többi csapatával.

Gasly az időmérő edzésen már a Q1-ben búcsúzott, miután technikai problémák hátráltatták, és csapata sem tudott érdemben javítani a beállításokon. Az Alpine tempója hiányzott, különösen egy olyan utcai pályán, ahol a gyorsulás és a leszorítóerő kritikus tényező. Bár a csapat a futamon próbált okos gumistratégiával előrébb kerülni, Gasly már a rajtnál autójának hátsó részével ütközött, így az elérhető eredmény még szerényebbé vált. Az istálló másik pilótája, Esteban Ocon is csak néhány helyet tudott faragni hátrányából, de a pontszerzés tőlük is távol maradt.

Gasly az interjúk során nem kertelt: szerinte az Alpine autója jelenleg messze áll a riválisokétól, és nehezen vállalható, mennyire nem volt esélyük beleszólni a pontokért folyó harcba. „Abszolút esélytelenek voltunk. Ez most egy nagyon fájdalmas hétvége volt az egész csapatnak” — hangsúlyozta Gasly, hozzátéve, hogy a mérnökök és szerelők is mindent megtettek, de a csomag egyszerűen kevés az élmezőnyhöz képest. A szezontól várt jelentős fejlődés egyelőre nem érkezett meg, és az Azerbajdzsáni Nagydíj rávilágított arra, hogy komoly munka vár az Alpine mérnökeire a 2025-ös szezon közepén is.

FansBRANDS Formula 1 webshop

Az Alpine menedzsmentje már jelezte, hogy további fejlesztések szükségesek, mivel a frissített aerodinamikai csomag sem hozta meg a kívánt áttörést. Ennek ellenére a csapat bizakodik, hogy a következő európai futamokra, köztük a közelgő Osztrák és Magyar Nagydíjra több újítást is pályára visznek, és az adatok alapján pontosan tudják, mely területeken kell gyorsan előrelépniük. Ez különösen fontos, hiszen a középcsapatok, mint az Aston Martin, Haas vagy Williams is folyamatosan fejlesztik autóikat, így minden egyes tizedmásodperc számít a szoros középmezőnyben.

Gasly teljesítményétől függetlenül elmondható: ő és Ocon is küzdenek az autó lehetőségeihez mérten, és sosem adják fel. Az idei szezon első harmada után az Alpine mégis pont nélkül zárta az azeri fordulót, amely intő jel lehet a Renault hátterű istállónak, hogy újabb mérnöki áttörés nélkül nehéz lesz tartani a lépést az előttük járó csapatokkal a 2025-ös bajnokságban. A csapat számára most a fejlesztések felgyorsítása, az adatelemzés és a precíz munka lehet a kulcs az idény második felére.

Összességében az Azerbajdzsáni Nagydíj világosan megmutatta, mekkora kihívás folyamatosan versenyképesnek maradni a Forma–1 élvonalában. Az Alpine munkatársainak most minden tapasztalatukra és szakértelmükre szükségük van, hogy kilábaljanak a gödörből és újra pontszerző helyekért szállhassanak harcba. A következő futamokra minden rajongó tekintetét rájuk szegezheti: képesek lesznek-e visszatérni a mezőny élére, vagy továbbra is csak a túlélésért küzdenek majd? Egy biztos: izgalmakból a 2025-ös szezonban sem lesz hiány!

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.

FansBRANDS® VIP hűségprogram

Gyűjtsd be a pontokat és váltsd be őket értékes ajándékokra és kedvezményekre!