Az idei Forma-1-es szezon egyik legizgalmasabb és legtöbbet vitatott pilótacseréje kétségkívül a Red Bullhoz köthető, amely a 2026-os évadra a japán Juki Cunoda helyett az ifjú tehetség, Iszák Hadzsárt választotta csapatánál. A döntés komoly hullámokat vert nemcsak a paddockban, hanem a világszerte rajongók körében is, hiszen Cunoda az elmúlt években stabil tagja volt a Red Bull családjának, miközben Hadzsár a Red Bull Junior Team egyik legígéretesebb reménységeként lépett előtérbe.
A váltás okai sokrétűek. Juki Cunoda 2021-es debütálása óta szorgalmasan építette karrierjét a Faenzában működő csapatnál (korábban AlphaTauri, most Visa Cash App RB néven), és bár látványos előrelépést mutatott, több ízben is hullámzó teljesítményt nyújtott. Ezzel szemben Iszák Hadzsár, aki idén a Formula 2-ben parádés szezont futott, immár F1-es tartalékversenyzőként bizonyította rátermettségét, adaptációs képességét, valamint nyers sebességét.
Hadjar rekordgyorsasággal tört be a figyelem középpontjába, miután 2025 első felében több privát tesztet is kiváló eredményekkel teljesített a Red Bull kötelékében. A csapat mérnökei kiemelték, hogy a francia-marokkói pilóta kiváló visszajelzéseket ad az autó fejlesztéséhez, könnyen alkalmazkodik az új technológiákhoz, amelyek kiemelten fontosak lesznek a 2026-ban érkező, teljesen új generációs autók korszakában.
Az FIA által meghatározott 2026-os technikai szabályváltozások radikális újításokat hoznak mind az aerodinamika, mind az erőforrások terén. Ezzel a csapatok számára is rendkívül fontos szempont lett, hogy olyan pilótákat válasszanak, akik gyorsan tanulnak, nyitottak az újításokra, és friss lendületet hoznak a fejlesztésekbe. A Red Bull szakmai stábja azt a meggyőződést képviseli, hogy Hadzsár ezeknek a követelményeknek tökéletesen megfelel.
A döntés hátterében az is szerepet játszhatott, hogy Cunoda fejlődése bár konstans, a Red Bull jövőképe szempontjából egy frissebb, dinamikusabb versenyzőt kívánt a csapat felhozni az anyaistálló közelébe. A 2025-ös szezon első fele alapján viszonylag világos, hogy Hadjar rendkívül gyorsan be tud illeszkedni a csapat működési kultúrájába, miközben az F2-ből hozott eredményességével és magabiztosságával sokat ígér a fejlesztési irányvonalban is.
Természetesen, a Cunoda-érát sem lehet egy legyintéssel elintézni – a japán pilóta rendszeresen megvillantotta tehetségét, fejlesztési munkája pedig pozitív nyomot hagyott a csapat jövőjében. Ugyanakkor a Red Bull stratégiai vezetése hosszú távon gondolkodik: a sportág egyre erősebb technológiai alapokra helyeződik, ezért olyan versenyzők kellenek, akik ezzel lépést tartanak, sőt, előre is viszik a mérnöki innovációt.
Összességében tehát a Red Bull azon döntése, hogy 2026-ban Hadzsárt indítja, nem csupán megalapozott, de a szakma logikájából is tökéletesen érthető. Egy fiatal, kifejezetten nyitott gondolkodású pilótával készülnek a Forma-1 új korszakára, amely már most is határozottan körvonalazódik. Izgatottan várhatjuk, hogyan kamatoztatja Hadzsár páratlan lehetőségét, miközben a Red Bull újabb fejezetet nyit a sikeres történetében.