Yuki Tsunoda, a japán tehetség továbbra is küzd, hogy megtalálja a tavalyi formáját a Formula 1 2025-ös szezonjában is. Az RB (korábbi nevén AlphaTauri) csapat versenyzője, aki 2021-ben debütált a királykategóriában, idén hiába számított a rajongók és csapata is meghatározó évre, egyelőre nem sikerült pontot szereznie az első hat futamon. A szingapúri hétvége pedig újabb csalódást hozott számára – saját bevallása szerint pályafutása legrosszabb rajtját produkálta.
A 24 éves pilóta az időmérőn teljesített ugyan, de a verseny vasárnapján már az első körben ütközött, így futama hamar véget ért. Az ütközés következtében defektet kapott és súlyos károkat szenvedett autója felfüggesztése, így kénytelen volt feladni a futamot. Az eset után Tsunoda önkritikusan nyilatkozott: "Nem tudok mást mondani, ez volt a karrierem legrosszabb kezdete, egyszerűen borzasztóan sikerült minden."
Az RB csapata sem tudta kihasználni a lehetőségeket, pedig a szingapúri pálya elvileg illik az autó karakterisztikájához. A konstruktőri versenyben emiatt jelentős lemaradásban vannak, miközben Tsunoda mellett csapattársa sem tudott pontot szerezni. A japán pilóta hangsúlyozta, mennyire csalódott: "A csapat keményen dolgozik, rengeteget fejlődtünk a télen, de egyszerűen nem jön ki a lépés. A motivációmat viszont nem veszítettem el."

Tsunoda pozícióját egyre inkább fenyegeti az élcsapatok tempója: a mezőny sűrűbb, mint valaha, a középmezőnybeli csapatok is rendszeresen pontszerző helyekért küzdenek. Ez különösen annak fényében probléma, hogy az RB főszponzora, a Visa Cash App jelentős befektetést vár el a csapattól és pilótáitól is, ráadásul az eredménytelen futamok hosszú távon befolyásolhatják Tsunoda F1-es jövőjét is.
Az idei autó, a VCARB 01, bár a fejlesztéseknek köszönhetően előrelépett az előző évekhez képest, továbbra sem tudja tartani a lépést a riválisokkal hosszabb távú versenytempóban. Az RB csapat technikai igazgatója is hangsúlyozta, hogy még mindig komoly munka vár rájuk, különösen a gumikezelés és az aerodinamikai hatékonyság terén. E tényezők miatt Tsunoda nehéz helyzetbe került: egyre többször kerül a mezőny végére, és egyre sürgetőbb az áttörés.
A szingapúri hétvége után Tsunoda bizakodik abban, hogy a következő futamokon visszatalálhat a pontszerző pozíciókhoz. “Tudom, mire képes vagyok. Az autóban is több van, rengeteget dolgozunk mindannyian. A célom, hogy már a következő futamon javítsak, és ismét pontokat szerezzek a csapatnak” – nyilatkozta a japán pilóta a verseny után.
Az idei szezon azonban már most is világosan mutatja, hogy a középmezőny harca minden eddiginél szorosabb, és nüanszokon múlnak az eredmények. Tsunodának és az RB csapatnak tehát nincs vesztegetni való ideje – az idény további részében elengedhetetlenek a gyors fejlesztések és a hibátlan versenyzés, ha meg akarják tartani esélyeiket a bajnokságban és Tsunoda biztosítani szeretné helyét az F1 2026-os mezőnyében.