Vegas-i Nagydíj: Döbbenetes fordulat az edzésen!

Vegas-i Nagydíj: Döbbenetes fordulat az edzésen! - FansBRANDS®

FansBRANDS® csapata |

2025-ben ismét reflektorfénybe került Las Vegas, ahol a Forma-1 mezőnye fantasztikus körülmények között, elképesztő tempóval teljesítette az idei Nagydíj második szabadedzését. A versenyzők számára a neves Las Vegas Strip körül kialakított utcai pálya kivételes technikai és mentális kihívásokat tartogatott: gyors egyenesek, trükkös lassú kanyarok, hirtelen fékezési zónák, miközben a csillogó város sugárzó neonfényében száguldottak. Ez a különleges atmoszféra már az első pillanattól kezdve izgalmas pillanatokat és dinamikus fejlődést kínált a második szabadedzés alatt.

A 2025-ös második szabadedzés során a csapatok fő célja a pálya sajátosságaihoz való optimális alkalmazkodás, illetve az ideális gumihőmérséklet megtalálása volt. Az aszfalt hőmérséklete jelentős mértékben különbözött az előző estitől, ami teljesen új kihívásokat hozott: a gumikopás és a tapadás folyamatos változása miatt a versenyzőknek és a mérnöki stábnak állandóan alkalmazkodniuk kellett. Ez a folyamatos alkalmazkodás, valamint a leggyorsabb körök hajszolása garantálta, hogy a Las Vegas-i hétvége második edzése igazán élvezetes és informatív legyen mind a rajongók, mind a szakemberek számára.

Az edzés során több csapat is innovatív beállításokat és friss fejlesztéseket tesztelt, hiszen a 2025-ös autók aerodinamikai csomagjai váratlan meglepetéseket hoztak. A Ferrari és a Mercedes különösen nagy figyelmet fordítottak az egyenesekben elérhető végsebességre, míg a Red Bull az alacsony leszorítóerőt és a gyors kanyarsebességet tartotta prioritásnak. Az Alpine és a McLaren is új első szárny- és fékhűtő megoldásokkal próbálkoztak, és a hosszabb etapok során gyűjtött értékes adatokat a szombati időmérőre és a vasárnapi futamstratégiára hasznosítják.

FansBRANDS, Forma-1 hivatalos shop

Az éjszakai Las Vegas-i pályán a pilóták bátran feszegették határaikat. A legjobb időket a Ferrari és a Red Bull versenyzői jegyezték: mindkét csapat pilótái az élmezőnyben végeztek, 1:32 alatti köröket is megfutottak, miközben az időmérő-szimulációk során sem hibáztak. A Mercedes autói kissé lemaradtak, ugyanakkor hosszabb etapokon mutattak ígéretes teljesítményt, különösen a C4-es keveréken, ezzel is demonstrálva a csapatok eltérő stratégiáit és fókuszpontjait.

Parádés formát mutatott a McLaren is: mindkét pilótájuk magabiztosan teljesített a közepes és lágy keverékeken, külön hangsúlyt fektetve a gyors egyenesekre történő kigyorsításokra. Az Alpine legfrissebb fejlesztései ugyan eleinte beállítási problémákat okoztak, ám a csapat munkájának köszönhetően sikerült csökkenteni a gumikopást, aminek fontos szerepe lesz a hosszú távú futamokon. Az Aston Martin pilótái is viszonylag kiegyensúlyozott teljesítményre voltak képesek, megbízhatósági problémáktól viszont egyáltalán nem szenvedtek.

A Las Vegas-i szabadedzés során többször is előkerült a sárga zászló, ami többek között a pálya tempós vonalvezetésének és a változó tapadási viszonyoknak volt köszönhető. Szerencsére komoly baleset nem történt, a pilóták gyorsan alkalmazkodtak a pályán tapasztalható kihívásokhoz. Az infrastruktúra terén is komoly fejlődés érzékelhető a tavalyi évhez képest: az FIA és a versenyrendezők idén már sokkal jobb minőségű pályaelemekkel, világítással és biztonsági intézkedésekkel készültek a hétvégére.

Összességében elmondható, hogy a Las Vegas-i második szabadedzés tökéletes felvezetést kínált a hétvége hátralévő szakaszához. Az autók teljesítménye, a különböző stratégiák kipróbálása és a pilóták határait feszegető vezetéstechnika mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2025-ben is Las Vegas az egyik legizgalmasabb és legmodernebb utcai pályaként vonuljon be a Forma-1 történetébe. A szurkolók joggal várhatják lélegzetvisszafojtva a folytatást, hiszen az eddigiek alapján minden adott egy drámai időmérőhöz és egy emlékezetes futamhoz az éjszakai fényárban úszó Las Vegasban.

Szólj hozzá

Kérjük, vegye figyelembe: a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.