Az Abu Dhabi Nagydíj 2025 második szabadedzése izgalmas fordulatokat, látványos köröket és szoros csatákat hozott. A szezonzárónak ismét az ikonikus Yas Marina Circuit adott otthont, ahol a csapatok és versenyzők már jól ismert körülmények között vághattak neki a gyakorlásnak. Az esti fények alatt a pálya tapadása és hőmérséklete optimális volt, így a pilóták maximálisan ki tudták használni az autók teljesítményét és határait.
Már az edzés első perceiben látszott, hogy a bajnokság utolsó hétvégéjén is minden pilóta a lehető legjobb eredményért küzd, noha a világbajnoki cím sorsa már korábban eldőlt. Mind a Ferrari, mind a Red Bull, de a Mercedes is újításokkal készült; különös figyelmet szenteltek a gumijellegzetességeknek és a hosszabb etapoknak, hogy versenyképes stratégiákat dolgozzanak ki a vasárnapi futamra. Az abroncsválasztás kulcskérdés volt, ugyanis a Pirelli által szállított gumik közül az idei Abu Dhabira a C3, C4, és C5 keverékeket hozták, melyek kezelése a folyamatosan változó pályahőmérsékleten nem bizonyult egyszerű feladatnak.
A tréning során a csapatok a hosszabb etapokon kívül időmérős, „qualifying simulation” köröket is futottak. Ezek különösen sokat elárultak arról, ki hogyan képes összerakni egy gyors kört a Yas Marina technikás, de tempós szekcióin. A pilóták folyamatosan feszegették a határokat; többen is lecsúsztak a pályáról a 6-os és a 9-es kanyarban, ami jól mutatta, mennyire keményen nyomták a gázpedált már a pénteki nap estéjén.
A legjobb időt végül Max Verstappen érte el a Red Bull-lal, aki 1:23.147-es körével ismét bizonyította, miért uralta a 2025-ös szezont. Mindazonáltal szorosan mögötte végzett Charles Leclerc a Ferrarival, aki mindössze három századmásodperccel maradt el a holland világbajnok idejétől. A Mercedesek továbbra is erős formát mutattak – Hamilton harmadikként, Russell negyedikként zárt –, ám láthatóan kisebb hátrányban voltak az egykörös tempót illetően.
A középmezőnyben kiélezett küzdelem zajlott a McLaren, az Aston Martin, valamint az Alpine között. Az új fejlesztésekkel ellátott McLarenek látványosan jól kezelik a gumikat hosszú etapokon, így vasárnap is érdemes odafigyelni rájuk. Kiemelendő Lando Norris teljesítménye, aki több, konzisztensen gyors szektort is futott, miközben Oscar Piastri is erős tempót mutatott. Az Alpine-nál Pierre Gasly neve fémjelezte a stabilitást, folyamatosan a top 10-ben autózott.
A szabadedzés alatt főként a hátsó szárnyak és diffúzorok beállításaival kísérleteztek a csapatok, hogy a pálya lassú kanyarjaiban is megmaradjon a tapadás, ugyanakkor a hosszú egyeneseken a lehető legkisebb légellenállást érjék el. Az időmérő szimulációk eredményei alapján vasárnap is nagy csatákra van kilátás, hiszen a top 10 helyezett 7 tizedmásodpercen belül végzett – ritka szoros tempókülönbség a modern Forma–1-ben.
Technikai hibák alig hátráltatták a mezőnyt, egyedül Daniel Ricciardo AlphaTaurijánál tapasztaltak DRS-problémákat, ami rövid időre a pályaszélre kényszerítette az ausztrált. Az edzést egyetlen piros zászló sem szakította meg, zökkenőmentesen zajlottak le a programok.
Az Abu Dhabi Nagydíj második szabadedzése után a rajongók igazi csemegére számíthatnak a szezonzáró hétvégén. Az erőviszonyok szorosak, a csapatok és versenyzők motiváltak, a technikai fejlesztések pedig újabb izgalmakat ígérnek. Egy biztos: a 2025-ös idény méltó befejezését láthatjuk majd vasárnap Yas Marinában!