Az idei Abu Dhabi Nagydíj zárta le a 2025-ös Forma-1-es szezont, amely ismét rengeteg izgalmat, drámát és meglepetést tartogatott a motorsport szerelmeseinek. A Yas Marina pálya különösen fontos helyszíne az évadnak, hiszen sokszor itt dől el a világbajnokság végső sorrendje, és ezúttal is emlékezetes futamon vagyunk túl. Összefoglaltuk, kik voltak a hétvége legnagyobb nyertesei és vesztesei, valamint milyen összefüggések alakították ki az évad végi erőviszonyokat.
Max Verstappen újabb diadalt aratott, ismét megmutatva, hogy miért képes uralni a mezőnyt. A Red Bull Racing holland pilótája remek rajt-cél győzelemmel zárta a szezont, így tovább növelte idei futamgyőzelmeinek számát. Verstappen tempója egész hétvégén magabiztos volt, sem az időmérőn, sem a versenyen nem talált legyőzőre. A csapat stabil stratégiával és villámgyors kerékcserékkel biztosította, hogy az összetett bajnokságot is rekord differenciával húzza be. A 2025-ös teljesítménye alapján nyugodtan kijelenthetjük: jelenleg nincs nála gyorsabb és megbízhatóbb pilóta a Forma–1-ben.
Az egyéni sikerek mellett a csapatok is különböző hangulattal fejezték be az évet. A Mercedes határozottan javuló formát mutatott, George Russell dobogóra állásával lezárva egy hullámzó, de nagyon hasznos tanulási időszakot. Lewis Hamilton is pontszerzőként ért célba, ezzel erős hajrát produkálva az év végére. A McLaren szintén jó formában búcsúzott a szezontól: Lando Norris és Oscar Piastri egyaránt pontszerzéssel és agresszív előzésekkel tettek ki magukért, a wokingiak így pozitív előérzetekkel várhatják a 2026-os szezont.
Miközben néhányan ünnepeltek, akadtak, akik csalódottan hagyták el Abu Dhabi-t. A Ferrari számára nehezen alakult a hétvége: Charles Leclerc ugyan dobogóért harcolt, végül épphogy lecsúszott róla, miközben a stratégiák sem működtek tökéletesen. A csapat értékes pontoktól esett el, de legalább biztosították konstruktőri második helyüket, amelyet óriási csatában szereztek meg a Mercedes ellen. Carlos Sainz szezonja balszerencsésen zárult: egy technikai hiba miatt már a verseny elején búcsúzni kényszerült, ami 2026-os motivációját minden bizonnyal csak növeli majd.
Az Alpine és a Williams is vegyes érzésekkel zárt: Pierre Gasly és Esteban Ocon nem tudott bejutni a pontszerzők közé, így az év végétől többet vártak volna. A Williams ugyan nagyot javult az idény második felére, különösen Alexander Albon és Logan Sargeant teljesítményének köszönhetően, de utolsó futamuk csalódást hozott. Az Aston Martin eközben újabb gyenge hétvégét zárt: Fernando Alonso szívós küzdelemmel ugyan néhány pontot begyűjtött, de a csapat egész éves hullámvölgyekkel teli teljesítményét jól példázta a szezonzáró tempója is.
Az évad végi összkép alapján kijelenthető, hogy 2025 megint a Red Bull és Max Verstappen évének bizonyult, mögöttük azonban hatalmas a mozgás és az erőviszonyok folyamatos átrendeződése. A Mercedes, a Ferrari, illetve a McLaren mind új fejlesztésekkel készülnek a következő idényre, így biztosak lehetünk benne, hogy a rajongók egy még sűrűbb és kiegyensúlyozottabb mezőnyre számíthatnak jövőre. Az Abu Dhabi Nagydíj mindig kiváló mérföldkő az értékeléshez, és ha a mostani trendeket nézzük, 2026-ban egy újabb történelmi évad vár ránk – új bajnokok reményével és klasszikus csaták ígéretével.